Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dierenwelzijn en de bijbel
Christiaan:
--- Citaat van: palmier op 11 mei 2003, 19:12:07 ---Alevisme de oudste nog bestaande monotheistische godsdienst? Hoeveel ouder dan het christendom dan?
--- Einde van citaat ---
volgens mij doel je op Zoroastrianisme in plaats van Alevisme. en dat is ergens rond dee 7e eeuw voor Christus onstaan in Perzie. in India zijn nog steeds Parsi's die deze godsdienst aanhangen. en vervolgens zie je ook nog eens het Judaisme als monotheistische godsdienst over het hoofd.
palmier:
Inderdaad, voor zover ik weet is het Judaisme de oudste monotheistische godsdienst, vandaar dat ik me verbaas over de claim m.b.t het alevisme
Christiaan:
--- Citaat van: palmier op 11 mei 2003, 20:09:59 ---Inderdaad, voor zover ik weet is het Judaisme de oudste monotheistische godsdienst, vandaar dat ik me verbaas over de claim m.b.t het alevisme
--- Einde van citaat ---
die claim werd in een ander onderwerp gemaakt, en sloeg bovendien op Zoroastrianisme.
Artemis:
Nou ja, je doelde iig op het dienen van Jezus, degene die door velen als Koning wordt beschouwd. En je bedoelde dat we volgens de bijbel dan wel boven de dieren staan, maar dat we er daarom juist goed voor moeten zorgen. Gelijk Jezus diende en niet heerste.
Verder over Jezus staat me bij dat het tijdens een van zijn laatste malen (niet het laatste dacht ik) vis kreeg van een der discipelen en dat op at. En de aankondigingen van de messias zeggen dat hij zal leven van melk en honing, geen veganist dus. Wat ik zelf niet snap is hoe ze graan kunnen eten, je kunt toch geen rauwe aren verteren?
willem1940:
Rauwe graankorrels zijn best te eten, kunnen alleen makkelijk veranderen in kauwgom als je te lang wacht met doorslikken en wel goed blijft kauwen.
Licht geroosterd zijn ze lekkerder, met een snuifje zout.
Omstreeks 1950 knoeiden alle kinderen daar graag mee.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie