Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierenwelzijn en de bijbel

<< < (13/15) > >>

Artemis:
Dank je!

Ik dacht dat het giftig was ofzo om rauwe aren te eten, zo zie je hoe snel kennis verloren kan gaan........ :(

willem1940:
NEE, niet die AREN eten, dat zijn net mouwkruipers, maar de KORRELS eruit wrijven.
Als de aren juist nog groen zijn maar wel dik hebben de korrels nog een leukere smaak ook en zijn iets sappig.

willem1940:
Ik heb geloof ik niet de hele thread gelezen maar voorzover ik weet heette de enige vegetarier in de bijbel Daniel.
(Sorry ik heb nu toevallig een Italiaans tikbord en daar zit geen trema/Umlaut op voor vegetari-ers en Dani-el).

palmier:
Nee, Willem, Adam en Eva waren de eerste vegetariers in de Bijbel, of waarschijnlijk was God zelf de eerste vegetarier die zich andere vegetariers schiep naar zijn beeld. Het vegetarisch menu waarmee Daniƫl hoge ogen gooide was ook op advies van de oppervegetarier, de herontdekking van het oorsponkelijke menu dat ook voor de nieuwe aarde uitgangspunt zal zijn volgens de Bijbel. Vlees zal daar in het geheel niet meer gegeten worden! ;)

Christiaan:

--- Citaat van: palmier op 24 mei 2003, 19:33:01 ---waarschijnlijk was God zelf de eerste vegetarier die zich andere vegetariers schiep naar zijn beeld.

--- Einde van citaat ---
wat???

zo! da's de Bijbel pas echt letterlijk nemen!

het eerste wat ik bij een vakje kenleer leerde is dat een beeld een gelijkenis in een ander medium is. en dat het dus niet per se alle eigenschappen van het verbeeldde hoeft te hebben. maar als je dat niet snapt dan kom je zowel op bovenstaande conclusie als op een letterlijke interpretatie van de bijbel die geen enkele rekening houdt met beeldend taalgebruik.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie