Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
PETA
Lady d'Arb@ñville:
Als iemand dat idee oppert, dan zie ik daar de humor en de zin van in, dat lijkt mij een ludieke actie om de aandacht van de mensen op een positieve manier te trekken.
Op het moment dat dezelfde persoon dat bloedserieus in zijn/haar testament laat vastleggen, slaat dat (bij mij in ieder geval) 180 graden om in totaal onbegrip. Dat vind ik ziek.
nicky_too:
Ik ben het in deze met An Teater eens.
Hoe kun je dit nou positief zien als het serieus bedoeld is?
We vinden het misselijk wat mensen met dieren doen en als iemand datzelfde met haar eigenl ichaam wil laten doen is het ineens niet raar of misselijk? Ik vind dat net zo walgelijk.
Doet me denken aan een button die ik ooit had: "Why do we kill people to show people that killing people is wrong?"
Kortom: hoe kun je nou aantonen dat iets niet door de beugel kan door hetzelfde te doen? ???
groeten,
Nicky
Apraxia:
--- Citaat van: nicky_too op 25 april 2003, 11:55:54 ---
Kortom: hoe kun je nou aantonen dat iets niet door de beugel kan door hetzelfde te doen? ???
--- Einde van citaat ---
Doet me denken aan Hans Teeuwen over Hells Angels:
Als je zegt dat ze agressief zijn, zijn ze boos en komen ze naar je toe en slaan ze je in elkaar.
Das net zoals dat je tegen een loodgieter zegt dat hij een loodgieter is en dan komt hij naar je toe om je wastafel te repareren.
Toby:
--- Citaat ---[quote author=nicky_too link=board=1;threadid=5043;start=40#105141
We vinden het misselijk wat mensen met dieren doen en als iemand datzelfde met haar eigenl ichaam wil laten doen is het ineens niet raar of misselijk? Ik vind dat net zo walgelijk.
--- Einde van citaat ---
Wat er met dieren massaal gebeurt is totaal niet te vergelijken met iemand die op basis van vrijwilligheid iets aanbiedt. Een dier wordt onderdrukt, uitgebuit en gedwongen tot dingen, zij niet. Denk je nu echt serieus dat iemand ergens in een Franse supermarkt een stukje lever van haar kan gaan kopen in de toekomst?
Lady d'Arb@ñville:
Dat is allemaal wel zo, maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.
Het gaat er om of je met je acties begrip voor je cause wil kweken en serieus wil worden genomen, of dat je het voldoende vind om jezelf als een extremist met een steekje los af te schilderen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie