Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

PETA

<< < (12/21) > >>

Christiaan:

--- Citaat van: Toby op 25 april 2003, 12:22:14 ---Wat er met dieren massaal gebeurt is totaal niet te vergelijken met iemand die op basis van vrijwilligheid iets aanbiedt.

--- Einde van citaat ---
precies!

maar ze doet het toch wel om dat wat er met dieren gebeurt aan te klagen. terwijl er dus amper vergelijking mogelijk is. daar loopt dan ergens iets scheef denk ik dan...

nicky_too:

--- Citaat van: An Teater op 25 april 2003, 12:33:21 ---
Dat is allemaal wel zo, maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.
Het gaat er om of je met je acties begrip voor je cause wil kweken en serieus wil worden genomen, of dat je het voldoende vind om jezelf als een extremist met een steekje los af te schilderen.

--- Einde van citaat ---

Alweer eens!

groeten,
Nicky

Toby:

--- Citaat van: An Teater op 25 april 2003, 12:33:21 ---
Dat is allemaal wel zo, maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.
Het gaat er om of je met je acties begrip voor je cause wil kweken en serieus wil worden genomen, of dat je het voldoende vind om jezelf als een extremist met een steekje los af te schilderen.

--- Einde van citaat ---

PETA is controversieel. Maar wat is extreem en wat is dingen serieus willen nemen? Extreem is dieren als dingen zien en ook zo behandelen. Ganzen een trechter in de keel steken en dat verkopen als lekkernij, een dier levend villen voor zijn vacht, varkens verminken en als jong dier al laten slachten. PETA neemt die zaken zéér serieus. PETA is pragmatisch als het moet en radicaal als het kan. PETA heeft als dierenrechtenorganisatie de steun van rond de 800.000 donateurs en van ontzettend veel bekende mensen ( van de Dalai Lama, Paul McCartney, Kim Basinger tot een Pamela Anderson). Geen enkele dierenrechtenorganisatie die daar aan kan tippen.  PETA onderhandelt met dieruitbuitende bedrijven maar doet tegelijktijd undercoveronderzoek en campagnes. Goed voorbeeld daarvan is een McDonalds, Burger King of een Wendy's( dierenwelzijn eisen stellen, maar tevens ook het veganisme promoten). Die zijn na PETA campagnes overstag gegaan om hun dierenwelzijnsbeleid grondig aan te pakken en die veranderingen in de praktijk om te zetten. Samen met PETA en dierenwelzijnsexperts.  En dan is PETA ook wel zo sportief om die mensen te bedanken en hun donateurs op te roepen die mensen een bedankje te sturen.
De lijst van resultaten mag er zijn.  Grote bedrijven die gestopt zijn met dierproeven na radicale campagnes, bontfokkers en circusmensen die aangeklaagd en wettelijk gestraft werden, bekende designers die stoppen met het gebruik van bont enz.

femke:
Wat bereikt ze nou uiteindelijk met dat soort berichten c.q acties? Denk je nou echt dat mensen die nu niet zo met dierenwelzijn bezig zijn, dan opeens het licht zien ofzo? Die denken alleen maar: die lui van dierenrechtenorganisaties zijn debiel/ extremistisch/ gek. Vul zelf allemaal maar in. Naar mijn idee kweekt dus alleen maar meer onbegrip.

Ik denk dat ze in dit geval meer bezig is met haar eigen ego (zoals ze zelf zegt: ik ga nog voor veel rellen zorgen, zelfs als ik dood ben), dan om het goede doel waar ze voor vecht.

Toby:
Dat is zeer onterecht opgemerkt over een vrouw die haar hele leven heeft gewijdt aan dierenrechten, de grootste internationale dierenrechtenorganisatie heeft opgericht en ontzettend veel goede resultaten heeft geboekt voor dieren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie