Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
PETA
femke:
--- Citaat van: Toby op 25 april 2003, 14:48:55 ---Dat is zeer onterecht opgemerkt over een vrouw die haar hele leven heeft gewijdt aan dierenrechten, de grootste internationale dierenrechtenorganisatie heeft opgericht en ontzettend veel goede resultaten heeft geboekt voor dieren.
--- Einde van citaat ---
Daarom stond er ook "in dit geval". Ik vel dus geen oordeel over de rest van haar acties, alleen over deze. Die vind ik zoals ik al zei het tegendeel bereiken van wat ze eigenlijk wil. En omdat het heel erg de aandacht op haar als persoon vestigt gebruikte ik het woord egoistisch.
femke:
--- Citaat van: Vegagirl op 25 april 2003, 15:05:32 ---Femke,iemand die enkel achter zijn computer zit om mensen die wél opkomen voor dieren zitten af te breken en zitten vertellen dat deze mensen dat enkel doen voor hun eigen ego,zal zeker andere mensen nooit kunnen doen inzien dat ze verkeerd bezig zijn.
Ik heb RESPECT voor elk mens dat IETS doet op deze wereld voor de dieren,wat deze persoon ook doet.Ik sta achter hun!!
--- Einde van citaat ---
Hoi vegagirl,
Je oordeelt nu wel heel snel dat ik niet opkom voor dieren/ actie voer. Dat weet je helemaal niet, en dat is ook niet waar.
Als ik het goed begrijp is jouw mening dus: het doel heiligt de middelen. wat ze ook doen om dierenrechten te promoten, jij vindt het prima. Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Ik vind dat bij elke actie die je voert goed moet nadenken of je wel het doel bereikt, dat je wilt bereiken. Dus goed kijken welke boodschap je ermee uitzendt, of de redenering erachter klopt etc. En zeker niet shockeren om te shockeren.
Wemba:
PETA:
"I also wanted to share with you some wonderful news. PETA has saved 900 rabbits from cruel deaths in chemical tests. As you may know, our Research & Investigations staff are reviewing every proposal submitted under the EPA's flawed High Production Volume (HPV) chemical-testing program. When Ameribrom submitted a proposal to test a chemical that has been previously tested and is widely in use, R&I protested to the company and posted an action alert. Just one week later, the company withdrew the plan (unfortunately, it is PETA not the EPA that contacts companies with alternative approaches to animal testing)."
femke:
....en dat is dus een voorbeeld van een actie die wel goed is. :)
Toby:
--- Citaat ---[quote author=nicky_too link=board=1;threadid=5043;start=60#105196 Ik denk dat je het commentaar los moet zien van PETA en alleen moet betrekken op haar plan omtrent haar testament.
groeten,
Nicky
--- Einde van citaat ---
Kan ik ook, alleen draaide het op een gegeven moment niet alleen om de uitspraken van Ingrid Newkirk maar ook om andere zaken als fondsenwerving (welke non-profit organisatie doet daar niet aan mee?) roddel en achterklap verhalen en stemmingmakerij door PETA af te schilderen als zijnde ik weet niet wat. Jammer dat mensen daar energie in steken. Ik heb hier nog nooit zoveel kritiek vernomen en dezelfde soort "giftige" uitspraken gehoord als over PETA. Ik doe daar niet aan mee om andere dierenorganisaties zwart te willen maken. Iedere persoon of iedere organisatie die dieren wil helpen daar heb ik respect voor. Ongeacht mijn persoonlijke mening over die desbetreffende persoon of organisatie. Ik zie het in een groter geheel. Dat het totaal zinloos is om mekaar onderling te gaan lopen afkraken omdat je daarmee geen dier helpt en daarmee juist de dierenuitbuiters in de kaart speelt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie