Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Wie hield vroeger van vlees/vis eten?

<< < (3/25) > >>

Helena:
Ik ben nooit een echte vlees-fanaat geweest, en ben ook niet gestopt met vlees eten vanwege het onnodige dierenleed, maar vanwege mijn gezondheid. Nu sta ik er wel op alle punten achter!
Wat ik nog wel eens mis (heel af en toe) is een biefstuk/varkenshaas met pepersaus of een gebakken tartaartje met meegebakken ui op brood. En af en toe een stukje kipfilet, maar dat is prima te vervangen door Quorn. Maar verder? Nee hoor, ik mis het niet.
De vis daarentegen, helaas, kan ik (nog) niet laten staan. At ik vroeger bijna dagelijks vis, nu is dat nog "maar" zo'n 1 keer per week. Ik koop wel bewuster, dus eigenlijk alleen nog maar bij de Natuurwinkel.  :nosmile:

willem1940:
Een dronken man gaat naar de kermis. Bij de schiettent schiet hij in de roos en krijgt als prijs een waterschildpadje. De volgende dag gaat de dronken man weer naar de kermis. Bij de schiettent schiet hij weer in de roos en krijgt weer een waterschildpadje. De derde dag gaat 'ie weer naar de kermis, en schiet bij de schiettent in de roos. Krijgt hij als prijs een teddybeer. 'Hé,' zegt de dronken vent, 'zijn de gevulde koeken op?'

NNXIII:
Ik heb nog nooit vis aangeraakt. Vlees (gehakt) at ik bij vlagen. Nu ga ik bijna over m'n nek als ik mensen vlees zie eten er erbij nadenk waar het vandaan komt (zelf nu ik dit tik voel ik misselijkheid opkomen).

Dyana:
Nee, ik heb nooit echt veel vlees gegeten, was er nooit zo gek op. Sowieso nooit op brood.
Dus het was heel makkelijk om vegetariër te worden.

Ik was wel heeeel erg gek op kaas.  Kaas was zo'n beetje het eerste woord dat ik kon zeggen...   ;D
Maar toch eet ik nu ook geen kaas meer, geen melkproducten, geen ei etc.
Ik vind het 'lekker vinden' toch echt veeeeel minder belangrijk dan de milieuvervuiling, de energieverspilling, de van honger stervende mensen in derde wereld landen waar veevoer verbouwd wordt, het dierenleed en uiteraard mijn eigen gezondheid!!

Twilightje:
Van 'junk' vlees als hamburgers, frikandellen, bitterballen was ik redelijk gek ja. Voor de rest... een steak ofzo lustte ik helemaal niet.
Gewone vis at ik niet graag, maar ik was verzot op mosselen en scampi's. Dat mis ik het ergste.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie