Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Wie hield vroeger van vlees/vis eten?

<< < (23/25) > >>

Nope:
Ik was echt wel een liefhebber van vlees en vis. Met name vis heb ik het nog steeds moeilijk mee. Als ik over de markt loop en al die lekkere vis zie en ruik... :(

Ook mis ik m'n biefstukje of spareribs nog altijd. En om een heerlijk frikandelletje af te slaan moet ik ook altijd weer sterk in m'n schoenen staan. (Al is het dan weer de vraag in hoeverre frikandellen nog vlees genoemd kunnen worden :P)

Een hoop andere dingen hoef ik dan juist helemaal niet meer. Toen ik laatst per ongeluk een stukje kip tussen m'n eten had vond ik dat buitengewoon onsmakelijk en als ik van die gebakken spekblokjes alleen al ruik moet ik bijna over m'n nek.

Jippia:
Ik was als kind al dol op vis, speklapjes en kipfilet. En de Drentse droge worst. Later vond ik spareribs en garnalen ook erg lekker. Tot mijn zestiende stond ik er ook niet bij stil dat er mensen waren die dat principieel niet aten. Bij ons in Coevorden kwamen zulke mensen geloof ik ook bijna niet voor. In ieder geval begon ik vanaf die tijd bekend te raken met het fenomeen (door klasgenoten) en toen ik op mijn 22ste vegetariër werd, merkte ik dat ik steeds verder van het eten van vlees af was komen te staan. Sinds september ben ik veganist. Ik ben steeds meer gaan beseffen wat ik at en vind het soms zelfs weerzinwekkend, vooral als ik op barbecues iedereen op karkassen zie kluiven. Ik mis het vlees op zich niet meer, misschien de structuur ervan. In het begin miste ik de kruiden, maar als ik de kruiden over tahoe, tempeh of seitan strooi en dat goed krokant bak, vind ik dat een heel acceptabel 'alternatief' dat ik ook mijn moeder wel eens aanraad.

Fem:
Entrecôte en spareribs vond ik gewoon écht heel lekker, als ik dat soms ruik vind ik het toch wel héél vervelend dat ik principes heb. Kibbeling of zalm vond ik ook altijd erg lekker en als ik op de markt loop of ik zie iemand met een stokbroodje met roomboter en zalm.. Ben ik toch een beetje jaloers. Toch heb ik de verleiding altijd kunnen weerstaan! En er zijn nog wel meer dingen die ik vroeger aan vlees en vis echt lekker vond, maar die mis ik nu niet echt, van hamburgers en hotdogs zijn er bijvoorbeeld goede vervangers.

heidi:
Ik denk dat dit geen goed topic voor mij is. Ik hou best wel van vlees, zeker een lekker sateetje of shoarma. Maar sommig vlees mis ik eigenlijk helemaal weer niet.

Blink182:
Vis at ik nooit, vond ik niet te vreten. Vlees at ik wel dagelijks. Wat ik het meeste mis is préparé en een hamburger (ergens anders word het curryworst of frikandel genoemd). Maar als je eraan denkt hoe het gemaakt word heb je al geen zin meer.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie