Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Wie hield vroeger van vlees/vis eten?

<< < (4/25) > >>

nicky_too:
Mijn ouders hadden altijd de grootste moeite om mij vlees te laten eten. Ik heb er in ieder geval meer slechte herinneringen aan (qua smaak) dan goede.  ;D

Wat lustte ik wel?
Gehaktbal (prima na te maken dankzij Tivall), knakworst (ook redelijk nagemaakt door Tivall), rookworst (idem), schnitzels (mis ik niet), draadjesvlees (zoals mijn oma het maakte, is echt niet aan te komen, maar dat geeft niet).

En vis? Tja, een haring met uitjes op brood ging er wel in en gebakken mosselen, maar dan heb je het ook wel gehad.

Dus conclusie: ik lijd alleen als ik langs de Hema loop...  :kwijl:

groeten,
Nicky

Sæna:
Was altijd een kieskeurige vleeseter. Mager, geen vet/spek. Vleeswaar, geen worstsoorten m.u.v. salami en knoflookworst (3x raden waar dat aan ligt :D). Gewoon vlees naturel bekoorde me niet, wel in bepaalde gerechten. Dezelfde gerechten die ik nu nog lekker zou vinden en als ik iets mis zijn, die het wel. B.v. babi pangang (combi zoetzuur/geroosterd), sateh van de houtskool, kip uit de römer topf met veel kruiden en groenten. De geur van deze gerechten vind ik ook nog lekker. Maar meestal vind ik gebraden vlees niet lekker ruiken, omdat het vaak ook nog met dierlijke margarine gebakken wordt en dat ruikt al smerig. Bij mijn ouders ruikt het altijd lekker, maar dat is weer een associatie met een fijne jeugd.

Lady d'Arb@ñville:

Ik ben nooit een grote vleeseter geweest. Het enige dat ik nog wel eens (een beetje) mis is uitgebakken spek door de bami of andijviestamppot. (Wie beweerde er dat vlees van zichzelf geen smaak heeft?). En het gemak dat je vrijwel automatisch jus bij de aardappelen heb - waarbij ik op moet merken dat ik geen liefhebber van gekookte aardappelen ben, die eet ik nu nog zelden als ze niet in een stamppot gaan.

Oh ja, Randang (familierecept) wil helaas ook niet zo goed lukken met Quorn of zo....  :(

Visconsumptie was vrijwel uitsluitend beperkt tot sardientjes, vissticks en tonijnsalade.
Haring, paling, krab/kreeft, garnalen, mosselen etc.: ik heb me er nooit aan gewaagd. Niet dat ik daar veel kans voor had want die kwamen bij mijn ouders sowieso nooit op tafel. Eén keer een heel klein stukje paling - ik kan me gelukkig niet meer herinneren of het me gelukt was dat door te slikken.

Sam:
Ja, lekker, maar ik was wel een zeikerd. Ik wou niet zien dat het beest was, dus geen botjes, zeentjes, zwoerdjes (met zo'n eng stuk blauw stempel of haren :() of dat soort dingen. Favoriet waren gepaneerde kipfilet, salami en frikandellen. Karbonaadjes vond ik erg lekker maar eng vanwege het bot. Vis: gebakken paling in kleine stukjes (onherkenbaar). Mosselen en garnalen vond ik doodeng. Ik at wel 7 dagen in de week vlees, en het heeft me dus 2 jaar gekost om er vanaf te komen. Omdat het zo lekker was...

arianne:
Het enige vlees, waar ik vroeger van hield, was kip en worst, voor de rest at ik nauwelijks iets anders, behalve losse ingrediënten in gerechten. Toen ik pas vegetariër was geworden, merkte ik pas in hoeveel producten vlees zit.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie