Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
psypatrick:
Leuk onderwerp! Grappig ook dat de antwoorden zo varieren.
Ik ben rond mijn 20e vegetarier geworden. Ik was altijd een groot vleesliefhebber en ik heb vooral moeite gehad met het stoppen van eten van wit vlees. De smaak van kip kan ik me zelfs nu nog voor de geest halen. Dat heeft dan ook wel een jaartje geduurd voordat het uit mijn systeem was. Toen ik eenmaal 5 jaar vegetarier was merkte ik dat ik misselijk werd van de geur van vlees. Vooral dat stomme rode vlees...grr. Nu moet ik elke keer vertellen dat ik niet op de bbq kom ook al hebben ze tofu voor me. Dat voelt voor degenen die me uitnodigen spijtig genoeg toch een beetje als een belediging. Maar ja...
Inmiddels heb ik gemerkt dat ik letterlijk ziek word van vlees/vis. Ik eet wel eens wat bij mijn Indonenische ex-schoonmoeder en die wil wel eens vergeten dat ik vegetarier ben. Ik heb dan niet altijd door dat er een sliertje kip in de mie zit maar merk dit een uur later wel. Ik kan dan echt niet meer los komen van het toilet. Ik heb het ook met andere producten waarvan ik niet weet of ze vleesvrij zijn. Als ik naar het toilet ren heeft mijn lichaam een product gevonden dat mijn lichaam niet zo goed meer kan afbreken
willem1940:
Vreemd. Volgens mij kun je vlees veel sneller verteren dan planten; roofdieren hebben ook een zeer kort darmkanaal. Ik denk eerder aan een allergie. Er gaat nog wel eens stiekem sulfiet op vlees en misschien bestaan er meer van zulke stofjes. Verder kun je van vleesconserven aannemen dat er wel wat "spul" aan wordt toegevoegd, in blikken en glazen potten.
psypatrick:
Ik heb het spontaan even opgezocht in google met de zoektermen vlees en verteren.
Het eerste wat te voorschijn sprong was : http://www.dsv.nl/~b00b/feiten/lichaam.htm
ook het volgende stuk is interessant
http://www.iskcon.net/benelux/veg.html
Ik kan me bij mezelf voorstellen dat mijn maagzuur het vlees niet krachtdadig genoeg meer aan kan pakken...
willem1940:
Patrick, ik vind die info-pagina's onbetrouwbaar. Het verzwijgen van B12-risico zegt mij genoeg. Volgens mij is/zijn daar 1 of meer fanaten aan het manipuleren.
Draek:
--- Citaat van: willem1940 op 17 augustus 2003, 18:52:22 ---Patrick, ik vind die info-pagina's onbetrouwbaar. Het verzwijgen van B12-risico zegt mij genoeg. Volgens mij is/zijn daar 1 of meer fanaten aan het manipuleren.
--- Einde van citaat ---
Is het op die pagina's wel van belang om b12 te noemen? Misschien staat het op een andere pagina op die site?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie