Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Wie hield vroeger van vlees/vis eten?

<< < (11/25) > >>

willem1940:
Het alleen maar noemen van lengteverhoudingen van verteringssysteem en lichaam is misleidend, er zijn meer en belangrijkere verschillen.

In de tabel tracht men te suggereren dat de mens slechts planteneter van nature zou zijn cq dat er geen verschil bestaat tussen alleseters en planteneters. Ook: alsof wij een planteneters-gebit zouden hebben. Dit vind ik misleiding.

Het zelf en inzetbaar produceren van B12 J/N had in de tabel moeten staan, is een stuk belangrijker dan de huidige bladvulling.

Halve waarheden zijn hele leugens. Ook voor een lief doel niet liegen.

Ik vind dergelijk geknutsel onvergeeflijk, zelfs indien het uit achterlijkheid zou zijn ontstaan.

Christiaan:

--- Citaat van: willem1940 op 17 augustus 2003, 20:25:24 ---Halve waarheden zijn hele leugens. Ook voor een lief doel niet liegen.

Ik vind dergelijk geknutsel onvergeeflijk, zelfs indien het uit achterlijkheid zou zijn ontstaan.

--- Einde van citaat ---
:ylsuper:

Christiaan:

--- Citaat van: willem1940 op 17 augustus 2003, 20:25:24 ---Het alleen maar noemen van lengteverhoudingen van verteringssysteem en lichaam is misleidend, er zijn meer en belangrijkere verschillen.

In de tabel tracht men te suggereren dat de mens slechts planteneter van nature zou zijn cq dat er geen verschil bestaat tussen alleseters en planteneters. Ook: alsof wij een planteneters-gebit zouden hebben. Dit vind ik misleiding.

--- Einde van citaat ---
Dit soort vergelijkingen deelt alle dieren in veel te weinig categorieen in om ook maar enige waardevolle conclusie te kunnen trekken. Koeien hebben vier magen, mensen niet. Mensen zijn dus niet, zoals koeien, planteneters. Ergo, we moeten als leeuwen alleen maar vlees eten. Die beschrijving van mij is een beetje kort door de bocht, maar die vergelijking tussen mensen, carnivoren en herbivoren ook.

Draek:

--- Citaat van: willem1940 op 17 augustus 2003, 20:25:24 ---Het alleen maar noemen van lengteverhoudingen van verteringssysteem en lichaam is misleidend, er zijn meer en belangrijkere verschillen.

Het zelf en inzetbaar produceren van B12 J/N had in de tabel moeten staan, is een stuk belangrijker dan de huidige bladvulling.

--- Einde van citaat ---
Er staat volgens mij nergens dat de tabel compleet is. En ik heb de site niet afgelopen, maar misschien staat er ergens gewoon meer over B12.

--- Citaat ---Halve waarheden zijn hele leugens. Ook voor een lief doel niet liegen.

--- Einde van citaat ---
Uitgegaan van deze stelling zou dus alle regeringen liegen en bedriegen en alle organisaties en wat dan ook. Dus ja die stelling klopt wel :)

Draek:

--- Citaat van: Christiaan op 17 augustus 2003, 20:41:56 ---Dit soort vergelijkingen deelt alle dieren in veel te weinig categorieen in om ook maar enige waardevolle conclusie te kunnen trekken. Koeien hebben vier magen, mensen niet. Mensen zijn dus niet, zoals koeien, planteneters. Ergo, we moeten als leeuwen alleen maar vlees eten. Die beschrijving van mij is een beetje kort door de bocht, maar die vergelijking tussen mensen, carnivoren(, omnivoren) en herbivoren ook.

--- Einde van citaat ---

Jep. En er staat ook niks over de ogen van mens en leeuw en koe.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie