Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
Christiaan:
--- Citaat van: willem1940 op 17 augustus 2003, 18:52:22 ---Patrick, ik vind die info-pagina's onbetrouwbaar. Het verzwijgen van B12-risico zegt mij genoeg. Volgens mij is/zijn daar 1 of meer fanaten aan het manipuleren.
--- Einde van citaat ---
Het gaat op die pagina's toch niet over veganisme?
Christiaan:
--- Citaat van: Dragonfly op 17 augustus 2003, 20:47:56 ---Jep. En er staat ook niks over de ogen van mens en leeuw en koe.
--- Einde van citaat ---
Is daar wat mee?
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 17 augustus 2003, 20:52:14 ---
--- Citaat van: Dragonfly op 17 augustus 2003, 20:47:56 ---Jep. En er staat ook niks over de ogen van mens en leeuw en koe.
--- Einde van citaat ---
Is daar wat mee?
--- Einde van citaat ---
Ja, de plaats van de ogen. Bij het ene dier staan ze aan zijkant en de ander meer naar voren. Bij leeuwen enzo staan ze rechtvooruit (bij mens ook) en bij de meer planteneters meer naar buiten/zijkant. Zoiets was het.
Jasper:
Want als planteneter moet je op je hoede zijn voor de carnivoren. Met een breed blikveld lukt dat het beste. Jagen lukt weer stukken beter als je ogen recht vooruit staan, beter voor diepte zien en zut.
Dat mensen recht vooruit turen en daardoor bij de categorie jaagdieren hoort valt te relativeren als je gelooft dat we oorspronkelijk van apen of soortgelijke beesten afstammen. Als je de hele dag aan lianen door de jungle heen zwiept heb je een goede coördinatie nodig, en daarbij komt zo'n oogconfiguratie goed van pas. Beesten als luiaards en koala's - die hun hele leven in de bomen rondhangen en er een vegetarisch dieet op na houden - hebben ook hun ogen aan de voorkant zitten.
Christiaan:
... wat maar weer illustreert dat anatomische kenmerken niet aan één oorzaak toe te schrijven zijn...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie