Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Wie hield vroeger van vlees/vis eten?

<< < (15/25) > >>

psypatrick:
UHm...wat ik eigenlijk gewoon probeerde duidelijk te maken is dat ik van vlees eten heel erg aan de uhm..toiletbezoek ga....
Ik heb per ongeluk een geheel nieuwe discussie gestart geloof ik... ???

Christiaan:

--- Citaat van: willem1940 op 18 augustus 2003, 00:09:54 ---Nee, zelfs een eenzijdig vlees-diƫet geeft geen garantie dat er met je cholesterol iets mis gaat.

--- Einde van citaat ---
Is dat echt zo? En laten we het wat verder trekken dan cholesterol en het op hart- en vaatziekten gooien. Er wordt niet voor niets bij vlees een maximum aangegeven voor een gezond dieet. Bovendien mis je bij een eenzijdig dieet van vlees ook groenten en fruit, wat je veel meer vitamines scheelt in vergelijking met wanneer je geen vlees eet.

Het is een beetje tendentieus om alleen te waarschuwen voor eenzijdig gebruik van vegetarische produkten als al het eenzijdig gebruik van voedingsmiddelen risico's met zich meebrengt. Dat ligt nou eenmaal aan de definitie van het woord "eenzijdig". Als je dat op een verpakking zet snapt nog geen hond wanneer dat het geval is als ze niet enig besef van wat een gezonde vegetarische voeding is hebben.

--- Citaat ---Informatie behoort TE GOEDER TROUW te zijn, niet stemmings-gericht. De waarheid en niets dan de waarheid.

Lange verhalen deugen zelden.

--- Einde van citaat ---
Hoe bedoel je?

Losse opmerkingen zijn vaak onbegrijpelijk ;)

Sander:

--- Citaat van: willem1940 op 18 augustus 2003, 00:09:54 ---Informatie behoort TE GOEDER TROUW te zijn, niet stemmings-gericht. De waarheid en niets dan de waarheid.

--- Einde van citaat ---

Je beseft toch hopelijk wel dat het Voorlichtingsbureau voor Vlees een van de allergrootste leugenaars is?

Sander:

--- Citaat van: willem1940 op 17 augustus 2003, 17:09:10 ---Vreemd. Volgens mij kun je vlees veel sneller verteren dan planten; roofdieren hebben ook een zeer kort darmkanaal.

--- Einde van citaat ---

Ja, omdat vlees gaat rotten, dus kunnen ze het maar beter niet al te lang in hun lichaam houden. Vlees (en dierlijke eiwitten) verteert veel moeilijker en kost veel energie, daarom liggen bijvoorbeeld leeuwen zo'n 20 uur per dag te maffen.

Het kost je als veganist dan ook extreem veel moeite om zoveel te eten dat je een after-dinner dip krijgt. Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt (toen ik nog veganistisch at). Kijk ook naar het verschil in vertering tussen pasta met en pasta zonder kaas. Als je pasta zonder kaas eet, dan krijg je veel en veel eerder weer trek; pasta met kaas kost veel meer tijd om te verteren.

Sam:

--- Citaat van: willem1940 op 17 augustus 2003, 22:05:11 ---Zoiets als op tabakswaren, graag een waarschuwings-sticker op Vega-food:

Eenzijdig gebruik van producten met deze sticker kan U ernstig tot dodelijk ziek maken door B12-fouten. Raadpleeg bij twijfel Uw huisarts.
 8)

--- Einde van citaat ---

Mag het nou 1 keer duidelijk zijn? Van vegetarisch eten krijgt NIEMAND een B12 tekort. Dit is nou de zoveelste draad waarin B12  erbij gesleept wordt terwijl het over vegetarisme, niet over veganisme gaat.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie