Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
Anya:
--- Citaat van: psypatrick op 18 augustus 2003, 01:44:47 --- Ik heb per ongeluk een geheel nieuwe discussie gestart geloof ik... ???
--- Einde van citaat ---
Niet aantrekken joh, dat gebeurt wel meer :)
Welkom trouwens!
willem1940:
--- Citaat van: Sam op 18 augustus 2003, 13:18:56 ---
--- Citaat van: willem1940 op 17 augustus 2003, 22:05:11 ---Zoiets als op tabakswaren, graag een waarschuwings-sticker op Vega-food:
Eenzijdig gebruik van producten met deze sticker kan U ernstig tot dodelijk ziek maken door B12-fouten. Raadpleeg bij twijfel Uw huisarts.
8)
--- Einde van citaat ---
Mag het nou 1 keer duidelijk zijn? Van vegetarisch eten krijgt NIEMAND een B12 tekort. Dit is nou de zoveelste draad waarin B12 erbij gesleept wordt terwijl het over vegetarisme, niet over veganisme gaat.
--- Einde van citaat ---
Accoord; inderdaad moeilijk om dit uit elkaar te houden in alle discussies; misschien niet voor mij alleen.
MissMonroe:
Ik heb nooit echt van vlees gehouden, at het ook niet veel. Wel hield ik van kip en de gehaktballetjes van m'n moeder... :-[
Van vis hield ik wel altijd, lekker sardientjes uit blik, zure haringen uit een potje en paling...
Maar mijn principes wegen zwaarder dan mijn lusten... :P
vrijheid:
Een lekker knapperig gebakken speklapje, leverworst of schijfjes koude rookworst met wat mosterd op een bruine boterham, gebakken hamspek met een ei op een boterham met wat augurkjes erbij, zuur vlees, een korteletje of een biefstukje at ik wel graag. Sinds juni 1988, toen ik me bewust werd van de achtergronden van vlees, laat ik het heel graag staan. De bakjes vlees in de supermarkt, die ik vroeger kocht, zijn vreselijk om te zien, stinken en werken op mij afstotelijk. Toch herinner ik me nog steeds de reuk tijdens het bakken en smaak van sommige dingen. Maar voor mij hoeft het niet meer. Er kleeft voor mij veel te veel leed aan vlees! Bovendien zijn er genoeg andere produkten waar we ons, zelfs gezonder, mee kunnen voeden!
Een bezoekje aan de bio-industrie en slachthuis zou bij de opvoeding moeten horen.
Mariek:
--- Citaat van: vrijheid op 22 september 2003, 21:20:39 ---Een bezoekje aan de bio-industrie en slachthuis zou bij de opvoeding moeten horen.
--- Einde van citaat ---
Hmmm. ik kwam tussen mijn 8e en 12e zeker 4 keer per week op een varkensfokbedrijf, maar daar dacht ik toen niet echt bij na... Ik vond al die varkens wel schattig :o
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie