Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
proud-veggie:
Ik vond vlees wel lekker maar dat is geen excuus om te moorden
bienne:
hmmm ben nooit echt een vleeseter geweest. Schoof vaak een deel bij mijn vader op zijn bord. Het zei me niet zoveel. Wel was ik altijd gek op kip en een gebakken visje. maar al dat andere kon me gestolen worden.
Wildflower:
Vroeger hield ik best van vlees, maar niet overmatig. Op zich mis ik het vlees niet, alleen stoort het me weleens dat bepaalde vleesgerechten onlosmakelijk verbonden zijn met een soort van "emotionele" waarde, zoals de geur van de specerijen en de appelstroop die je ruikt als je "konijn op Maastrichtse wijze" maakt op de dag voor Kerst. (Tja, bourgondische Limburgers he ;) Ontzettend wreed eigenlijk, ik zou het van zijn lang-zal-ze-leven nooit meer eten, maar zo'n familierecept is vegetarisch niet na te maken. Het brengt voor mij toch wat minder sfeer met de feestdagen, maar gelukkig is zoiets geen reden voor mij om het weer te maken, ik wordt er een beetje misselijk van als ik eraan denk wat nu precies in de pan ligt te stoven.
Anna:
Ik heb nooit echt graag vlees gegeten en vis moest ik al helemaal niet hebben. Die geur alleen al: bah!! :)
Vond het altijd zo vies, dat vlees in je mond en dat kon ik maar niet doorslikken (te lang kauwen) en dan kreeg je het helemaal niet meer weg...
Hetgeen wat ik wel lekker vond was leverpatee/smeerworst, maar dat smaakt niet eens naar vlees...en een kroket ging er ook wel in!
Verder at ik zonder zeuren kip in zo'n chicken tonight dish maargoed dat was meer door de saus er omheen.
Dus nee, voor mij was het absoluut niet moeilijk om vegetarier te worden!
braam:
ik heb nooit veel vlees gegeten. Ik vind het helemaalniet moeilijk om het helemaal niet meer te eten, ik voel me er veel beter bij. Daarvoor in de plaats veel meer groente en af en toe tofu, temphe of een ei, falafel af en toe. Kant en klare vleesvervangers eet ik nooit. Teveel paneermeel,zout en suiker.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie