Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetarisch katten- en hondenvoer!
Amulya:
Ik heb dit net ontdekt in een blad voor vegetariƫrs. Het lijkt heel goed, voor katten zit er in het voer taurine. Ik ga er wat van kopen en uit proberen.
Daar zal mijn vegetarische kater heel blij mee zijn :) (hij eet niks wat niet onherkenbaar gepureerd is, zodra er een vlees stukje in zit eet hij het niet, van wie zou hij dat nou hebben...)
Ze hebben een website, maar die is wel een beetje warrig: http://www.vegancat.com
iammars:
Zijn katten geen vleeseters?
Jan:
Wat mij wel eens is verteld, is dat ze vanwege die taurine niet zonder vlees kunnen. Als je dat kunt namaken loop je in elk geval minder risico dat het dier blind wordt of doodgaat door gebreksverschijnselen.
Of je een kat of hond niet beter gewoon z'n favoriete kostje kunt laten eten, is weer een ander verhaal. Dan kom je weer uit op die eeuwige vraag 'Wat is natuurlijk?' Blikjevoer met koe of varken is voor een kat net zo min natuurlijk als kunstmatig taurine.
Fabian:
Ik weet zo niet wat het is, maar er moet nog iets anders noodzakelijk in het voer zitten.
animal lover:
Wat grappig. Bij mij is het net andersom. Ik vind het zo'n vies karwij om mijn kat vlees uit zo'n blikje te geven. Nu geef ik haar af en toe zo'n blikje en voor de rest gewoon brokjes.
Meestal kun je uit een dier heel moeilijk zijn voorliefde voor vlees halen, die natuur is heel moeilijk te veranderen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie