Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetarisch katten- en hondenvoer!
Muis:
Vind dat niet zo'n super site, ik kan betere sites.
Het probleem bij muizen is dat ze maar 4 tot 6 gram per dag eten, volwassen muizen, en hebben best veel eiwitten nodig dus in plantaardige voeding is dat lastig genoeg te geven in zo'n kleine hoeveelheid en dan nog genoeg vezels, mineralen en vitamines en ze moeten het opeten. Ik heb wel es vaker gehoord van muizen die overlijden aan alleen plantaardige voeding krijgen, ik denk dat ze dan gewoon eiwittekort hebben, vaak hebben ze dan een doffe, slechte vacht met kale plakken en als ze dat vanaf 3 weken al gehad hebben, geen vlees dus, dan krijgen ze een ernstig tekort. En ze vinden vlees lekker, in het wild eten ze vaker vlees dan je denkt hoor, ze eten insecten, jonge muizen vaker maar dat doen meestal de vrouwtjes, overleden muisjes, ze knabbelen op botjes en vast ook wel overleden dieren. En ei eten ze in het wild.
Anand:
Mijn kat is ook dol op knoflook, komijn ,koriander en meer. Maar het zout gehalte in de seitan zou wel goede reden zijn om het niet te geven: ze krijg nu al zoutarm kattevoer (senior) dus misschien wel zo goed omdat zo te houden...
Vroeg me eerder ook al af waarom katten sommige vleesvangers ook lekker vinden... met shii-take filet van tivall had ze dat ook misschien geur of smaak stoffen die sterk op vlees lijken ofzo. Echte worst of andere vlees producten naast het katten voer heeft ze nooit gehad omdat ik dat nooit in huis zal hebben, dus het is geen herkenning van dat..
fem fatale:
wij hadden een kat die van chinees eten hield
ik weet ook niet hoe dat kwam, maar ze kreeg t natuurlijk bijna nooit, 1 keer per jaar een heel klein stukje kroepoek (en ja, dat is slecht, want zout en vet, maar eens per jaar konden wij dat wel door de vingers zien)
Corrupted:
Betalen om koeien of varkens dood te laten maken omdat anders je muis doodgaat, wat zou Peter Singer daarvan zeggen? :)
Maar ja, ik ben veganist, en heb daarom ook geen huisdieren. Hoewel ik nu denk dat sommige kleine dieren best als huisdier gehouden kunnen worden ben ik nog steeds voor een (fok)verbod.
animal lover:
Als je er echt verder over gaat denken is het wel zo dat je andere dieren aan je huisdieren te eten geeft. Maar ook ik heb nog niet zo'n vertrouwen in vegan dierenvoer.
Aan de andere kant bedenk ik me dan dat in de natuur dieren elkaar ook opeten. Op deze manier kan ik het van mijn dieren op de een of andere manier wel hebben dat ze vlees eten.
Weet het klinkt een beetje krom.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie