Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetarisch katten- en hondenvoer!
Muis:
--- Citaat van: Corrupted op 26 juli 2004, 12:45:16 ---Betalen om koeien of varkens dood te laten maken omdat anders je muis doodgaat, wat zou Peter Singer daarvan zeggen? :)
--- Einde van citaat ---
Ik zie het apart, hun hebben recht op goede voeding en ik ga niet zelf uitproberen of het goed zou gaan als ik het door iets zou vervangen. En dat in muizenvoer is trouwens restjes vlees, wat ze niet aan mensen verkopen wordt vaak diervoeding van gemaakt.
Muis:
--- Citaat van: animal lover op 26 juli 2004, 17:04:25 ---Als je er echt verder over gaat denken is het wel zo dat je andere dieren aan je huisdieren te eten geeft. Maar ook ik heb nog niet zo'n vertrouwen in vegan dierenvoer.
Aan de andere kant bedenk ik me dan dat in de natuur dieren elkaar ook opeten. Op deze manier kan ik het van mijn dieren op de een of andere manier wel hebben dat ze vlees eten.
Weet het klinkt een beetje krom.
--- Einde van citaat ---
Heb ik ook, het is de natuur.
Draek:
Natuur? Nee, je moet de voeding van vlees voor huisdieren niet gaan vergelijken met wat er in de natuur gebeurd.
Dat is namelijk anders.
Mensen houden/maken huisdieren
Mensen produceren voeding van gehouden dieren
Mensen voeden huisdieren met de geproduceerde voeding van de gehouden dieren.
In de natuur eet een dier een ander dier. En beide hebben ze dan mogelijkheden om te kunnen ontsnappen van het andere dier of te kiezen welk dier het eten word.
Nu hebben de dieren voor voedsel geen keuze. Ze leven alleen maar om dood te gaan voor menselijke behoefte of als restant voor het dierenvoer.
Corrupted:
Euh, dat had ik nooit zo mooi kunnen zeggen, en ik ben het er helemaal mee eens.
Ik begrijp wel de behoefte van mensen om een huisdier te nemen, ik heb allemaal rare knuffels enzo :) Maar een mens als gezelschap is toch het eerlijkst, die heeft een eigen keus, itt een huisdier. + Als je zo'n dier ook nog andere dieren moet voeren, die ik zelf ook niet eet, dan wordt het allemaal wel erg raar voor mij persoonlijk.
(Dit is uiteraard niet ter 'bekering' bedoeld :) )
Draek:
--- Citaat van: Corrupted op 26 juli 2004, 18:40:49 ---Maar een mens als gezelschap is toch het eerlijkst, die heeft een eigen keus, itt een huisdier.
--- Einde van citaat ---
Ja een mens als huisdier is beter. Kan je geloof ook wel via ebay krijgen :)
Of je neemt zo een ongewenst kind
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie