Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetarisch katten- en hondenvoer!
Sam:
--- Citaat van: Heidi op 18 augustus 2004, 19:19:02 ---Ik geef mijn katten nu alleen nog maar visbrokjes en viszakjes, is misschien ook niet ideaal, maar ze blijven verder wel gezond. Eentje eet er zelfs soms veg. producten mee die ik zelf eet.
--- Einde van citaat ---
In kattenvoer met vissmaak zit echt niet alleen vis, meestal is het zelfs maar een paar procent. De rest is gewoon het vlees/slachtafval wat ook in ander kattenvoer zit. Maar dit is niet verkeerd, katten kunnen niet overleven op alleen vis, gaan ze net zo hard dood van als van vegetarisch voer. Katten hebben vlees nodig. Dus zolang je ze kattenvoer met vissmaak geeft is er niets aan de hand, maar alsjeblieft niet alleen maar vis geven.
Annemieke:
Ik heb even een vraagje. Ik geef m'n piccolina sinds kort Felix, omdat ze cheapy voer echt alleen uit noodzaak at. Ik voel dat ze is aangekomen, en ze wil ook steeds meer.
(nee, dit mag niet in de volgende felix reclame worden gebruikt ;) )
Pip maakt de opmerking dat er misschien een verslavend stofje in dat spul zit. En het zou me eigenlijk niet eens echt verbazen! Ik vind het wel sneu dat ze zo voor een leeg bakje staat te jammeren, maar als ik telkens wat geef dan wordt ze dikker.
Herkennen jullie iets dergelijks??
fem fatale:
tja, mijn fretten vinden whiskas voer lekkerder dan euroshoppervoer en felix, tenzij het zo'n paté is, dat vinden ze sowieso vies
maar voor hen is het niet verslavend, want zolang ze ze goed kunnen kauwen, vinden ze hun ph-verlagende brokjes toch veel lekkerder
zou t niet kunnen dat je piccolina in haar inprentingsfase felix heeft gehad? want meestal eten dieren alleen maar wat ze in hun i-fase hebben gehad, en vinden ze al het andere vies
Anya:
Probeer eens of ze het ook heeft met zo'n "éénkatsmaaltijdje" brokjes in saus van bv. Sheba, dan weet je meteen of het een verslaving is of gewoon verwende smaakpapillen. Kuzya wil alleen individueel verpakte maaltijdjes van Sheba, Whiskas of Friskies Gourmet, en ook liever brokjes in saus dan paté. Ik maak de portie wat groter en gezonder door het telkens met droge voeding te mengen; als je de brokjes met saus zo geeft, is het inderdaad meteen op.
Annemieke:
Oja, het gaat om droogvoer. Ze krijgt alleen droogvoer en vis.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie