Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vegetarisch katten- en hondenvoer!

<< < (29/56) > >>

Mariek:
Als je wilt dat poes weer andere merken gaat geven moet je niet ingaan op het gejammer als je haar iets voorzet wat ze niet blieft. De kat verhongerd echt niet, want voor dat moment geeft ze echt wel toe en eet van het minder lekkere voer.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn cavia's. Ze kregen altijd cavia-voer met heel veel verschillende lekkere dingetjes erin, maar aten daar selectief van. Alleen de maiskorrels en de groene en rode stukjes die ze blieften. Ik ben dat gaan mengen (je mag cavia's niet meteen een nieuw voer geven, er moet een gewenningsperiode zijn) van Hope Farms: saaie brokjes. Die lieten ze ook lange tijd liggen, maar ze kregen gewoon geen nieuw voer totdat ze ervan hadden gegeten. Nu krijgen ze al tijden deze brokken, en weet ik zeker dat ze alle voedingsstoffen binnen krijgen.

Sam:
Ik herken het wel Annemieke. Bij mij aten ze eerst Felix blikvoer, maar ik ben van de zomer overgestapt op van die zakjes, omdat ik dat met dit hitte hygienischer vond. Nou daar bleven ze om jammeren, kunnen er niet genoeg van krijgen. Eukanuba idem dito, is ook in vergelijking met andere harde brokjes veel sneller op. Ze krijgen van mij wel meer, maar na een paar weken stabiliseert het weer een beetje. Ik denk niet dat er verslavende stoffen in zitten, wel dat katten er van afwisseling houden en het niet goed is om ze altijd hetzelfde merk te geven.

Annemieke:
Ik had juist gehoord dat afwisseling in voer juist niet al te best was.

Sam:
Waarom zou het slecht zijn af te wisselen? Het is toch allemaal goed voer? Een van de redenen om af te wisselen: als de fabrikant de samenstelling verandert kan het zijn dat ze het ineens niet meer lusten, en omdat ze nooit iets anders gekregen hebben duurt het dan weer lang om ze aan iets anders te wennen. Beetje afwisseling voorkomt dat.

Laurita_27:
Ik meng het konijnenvoer voor mijn "fluffy"zelf. Ik weet absoluut niet wat er in de kant en klare voeding zit, dus neem het zekere voor het onzekere:
Alles biologisch (want zo'n klein lijfje kan niet al die troep hebben):
- havervlokken
- tarwekorrels
- zonnebloempitten
- gedroogde appelstukjes

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie