Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetarisch katten- en hondenvoer!
Apraxia:
Kga misschien kat uit asiel redden. Ik ga um dan geen bioindus. vlees geven natuurlijk.
Zijn deze prijzen vergelijkbaar met normaal kattenvoer?
En heeft een van de bekende merken ook een bio-variant. Dit ivm makkelijke verkrijgbaarheid in supermarkt.
Sam:
Het is behoorlijk veel duurder dan gewoon kattenvoer, 2 tot 3 keer zo duur. Bij de AH:
AH merk, blikje, 54 cent
Whiskas, blikje, 79 cent
AH, harde brokjes 300 gram, 79 cent
Whiskas, harde brokjes 300 gram, 1,15
Hier zit het echt goedkope voer nog niet eens bij (Tom Poes ofzo). Je moet een afweging maken. Per week is het dus het verschil tussen 3,50 (goedkoop, niet bio) of 7 a 10 euro (duur, wel bio) per kat. Er zijn voor zover ik weet geen bio varianten in de supermarkt te verkrijgen.
Zou wel heel fijn zijn als die kat een plekje bij jou thuis kreeg :)
Annemieke:
Inderdaad duurder.
Mja, vind het nog steeds niet tof, dat kattenvoer. Maar als ik er dan aan denk dat ze jaren lang in een kooitje in een asiel heeft gezeten, :'(, dat is ook weer zoiets ergs.
Viz:
--- Citaat van: Laurita_22 op 23 oktober 2004, 19:44:28 ---Ik meng het konijnenvoer voor mijn "fluffy"zelf. Ik weet absoluut niet wat er in de kant en klare voeding zit, dus neem het zekere voor het onzekere:
Alles biologisch (want zo'n klein lijfje kan niet al die troep hebben):
- havervlokken
- tarwekorrels
- zonnebloempitten
- gedroogde appelstukjes
--- Einde van citaat ---
Hoi,
het is heel mooi dat je je konijn alleen maar biologisch probeert te geven, maar als je alleen het hierbovenstaande geeft komt je konijn echt voedingsstoffen tekort hoor!
Het beste is om een basis van biks (hope farms) te geven, dan weet je zeker dat je konijn alles wat hij/zij nodig heeft binnen krijgt. Als je hierop over gaat , wen je konijn er dan overigens langzaam aan, ivm de gevoelige darmen van konijnen. Supermarktvoer en goedkoop gemengd voor is idd slecht voer voor een konijn.
Zorg trouwens dat er altijd genoeg hooi voorhanden is voor je konijn, en (biologische) groenten zijn ook een dagelijkse 'must'!
Groetjes, Isa
ps. je schrijft dat je 1 konijntje hebt, misschien is het leuk voor je konijn om er een vriendje/vriendinnetje erbij te nemen? (zie voor info www.konijnen.nl) :)
Apraxia:
Dus Sam, een kat kost per week op biologisch kattenvoer ongeveer??? 7 euro of lees ik je berichtje verkeerd?
Zouden bepaalde kattenziektes voorkomen kunnen worden door het vermijden van bioindus. vlees? Blaasgruis bijv.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie