Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetarisch katten- en hondenvoer!
Miezemiez:
Ik ga niet alles doorzoeken maar dit veganistische voer geef ik aan mijn katten, en ze vinden het lekker (ik weet niet of het al genoemd is):
http://www.veganbasics.com/produkte/U159981.html
-Marina-:
Ik voer mijn Jack Russell Yarrah vegetarische brokjes afgewisseld met Yarrah brokjes met kip om verveling tegen te gaan. Hij eet het graag en hij doet het er goed op. Van mij hoeft honden/kattenvoer niet persé vegetarisch te zijn maar iig wel biologisch. Heb ik iig het idee dat ik zo goed mogelijk bezig ben voor mijn huisdier en voor andere dieren. De gezondheid van mijn hondje gaat voor, als hij het er niet goed op zou doen zou ik hem onmiddelijk weer overzetten naar voer waar vlees in zit. Dit is gelukkig niet het geval.
Volgens mijn dierenarts maakt het voor honden niet veel uit, 'gewoon' hondenvoer bevat vaak niet al te goede kwaliteit vlees en bestaat voor het grootste deel uit toevoegingen. Die toevoegingen kunnen ze dus net zo goed in iets vegetarisch stoppen, je hond zal er niets van merken. Ook betreft gezondheid niet.
Voor katten is het een ander verhaal, kattenvoer is dan ook van veel betere kwaliteit (betreft het vlees wat erin zit) dan hondenvoer.
Mijn dierenarts ziet er dus geen kwaad in om goed vegetarisch hondenvoer te voeren maar heeft zijn twijfels over vegetarisch kattenvoer.
Groetjes van VeganMarina en haar half vegetarische hondje Cerberus ;D
Carla:
--- Citaat van: Miezemiez op 08 juli 2005, 15:03:23 ---Ik ga niet alles doorzoeken maar dit veganistische voer geef ik aan mijn katten, en ze vinden het lekker (ik weet niet of het al genoemd is):
http://www.veganbasics.com/produkte/U159981.html
--- Einde van citaat ---
Ik heb een tijdje terug ook via deze website vegetarisch kattenvoer besteld en poes vind het heerlijk, naast de muizen die ze zelf nog vangt.
Als je meerdere mensen in je omgeving kent die hun kat vegetarische brokjes willen voeren is het heel voordelig om 30 kilo te kopen, dan krijg je 10 % korting.
Is dit voer ( AMI CAT ) trouwens niet verkrijgbaar in Nederland ?
nina:
Hoi allemaal, ik lees veel en schrijf normaal weinig, en mijn oude inlognaam blijkt niet meer geldig dus dan maar een nieuwe :) Vandaag met de hond voor inenting naar de dierenarts geweest en daar werd mij, vanwege een allergie van de hond, een website aangeraden met vega-hondenkoekjes e.d. Heeft iemand ze ooit geprobeerd? Het merk is Zen Dog, www.the-zen-dog.com
Ik hoor het graag.
Muis:
Die ken ik geloof ik niet maar in de dierenwinkel hier in de buurt hebben ze allerlei hondenkoekjes en snoep gemaakt van zetmeel, weet niet of hij dat mag hebben? Ze zijn wel erg lekker denk ik, de ratjes hadden het goedgekeurd. Sommige lijken alleen op bot dus kun je beter vragen of het die is. Waar is hij dan allergisch voor? Want mij lijkt dat er ook zat gewone hondenkoekjes zijn waar hij niet allergisch voor is, heb nu bijvoorbeeld voor de diertjes koekjes gemaakt van gedroogde vis, zit voor de rest niks bij, ook erg gezond.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie