Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vegetarisch katten- en hondenvoer!

<< < (54/56) > >>

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Draek op 07 februari 2010, 19:13:40 ---En het vlees heeft vaak niet echt iets te maken met wat de kat zou eten in de vrije natuur.
Dus in die zin kan je dat ook tegen-natuurlijk noemen. Net zo als elk ander eten.

--- Einde van citaat ---

Als je als argument aangeeft dat, omdat een kat toch al onnatuurlijk voedsel krijgt, dat voedsel best vervangen kan worden door nóg onnatuurlijker voedsel, want dat doe jij eigenlijk, dan zakt mij de broek toch eerlijk gezegd wel een beetje af.
Tuurlijk, je kan alles heel zwart-wit in twee hokjes (goed en fout) indelen, en de streep tussen die twee zo plaatsen als jou het beste uitkomt voor wat betreft je 'hogere doel', maar dan raak je wat mij betreft de realiteit behoorlijk uit het oog. Ik heb het al eerder gezegd, die is niet zo zwart-wit als jij die wenst te zien.

Kiwi:
Het is trouwens ook behoorlijk off-topic. Ik ken tenminste geen katten die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariërs. ::)
Als je zo begaan bent met dieren laat ze dan ook lekker eten wat het beste voor hen is. En in het geval van katten is dat dus vlees.

Inge1963:

--- Citaat van: Draek op 07 februari 2010, 12:43:51 ---
--- Citaat van: Inge1963 op 02 februari 2010, 22:09:18 ---Elk dier wat eten produceert heeft in principe een slecht leven. Het biologisch gehouden dier natuurlijk veel minder slecht dan het bioindustrie dier, maar zolang er geld aan verdient moet worden is het nooit perfekt.
--- Einde van citaat ---

Dat 'biologisch' wordt vaak erg romantisch voorgesteld.

--- Citaat ---In dit huis eten alleen onze katten vlees, en nee daar ga ik ook geen discussie over voeren want katten zijn vleeseters dus misdadig als je die iets anders geeft.
--- Einde van citaat ---

Maar eh.. er is niets misdadigs aan katten geen vlees te geven, zolang de vervangende voeding niet met dwang gevoerd wordt en alle stoffen bevat die het nodig heeft. Vind het jammer dat je dat zo brengt.

--- Citaat ---dus ik heb nu ook geen excuus meer om kaas met kalf te kopen.

--- Einde van citaat ---

Als je kaas koopt ligt daar naast altijd dode kalven.

--- Einde van citaat ---

Ik kan je tweede opmerking niet volgen. Ik heb nog nooit een dood kalf naast de kaas zien liggen. Snap ook niet wat het ermee te maken heeft.
En je katten vlees ontzeggen is absoluut misdadig. Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat een kat vegetarisch kan leven, maar .......edit, nee ik ging er geen discussie over voeren.  ;D

Poek:
Het is niet per se zo dat katten van vegetarisch kattenvoer doodgaan of ernstige gezondheidsgevolgen ondervinden. Net zoals met Whiskas, er zijn katten die daar oud mee worden. Maar het is wel een risico dat ik zelf iig niet neem.

Inge1963:

--- Citaat van: Poek op 07 februari 2010, 22:19:10 ---Het is niet per se zo dat katten van vegetarisch kattenvoer doodgaan of ernstige gezondheidsgevolgen ondervinden. Net zoals met Whiskas, er zijn katten die daar oud mee worden. Maar het is wel een risico dat ik zelf iig niet neem.

--- Einde van citaat ---

Ja, maar dat is hetzelfde als mensen die alleen maar patat eten. Sommigen worden er oud mee, maar hopelijk niemand die kan beweren dat het dan ook niet zo heel erg is.
En Whiskas komt hier inderdaad niet binnen. Mijn katten eten vlees, geen granen en suiker.

Goh, hoezo offtopic. :-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie