Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vegetarisch katten- en hondenvoer!

<< < (8/56) > >>

karoush:

pip:
Quote:Ik begrijp niet dat mensen katten koste wat kost vegetarisch voer willen geven, als het ongezond is voor de kat. Katten zijn vleeseters. Dat je zelf dat niet zo leuk vindt, daar hoeft een kat toch niet voor te lijden?
Ik begrijp dit wel heel goed.
Als je tegen een vleesindustrie bent dan kan je een kat toch gewoon plantaardig voer geven. Als het beest wat vlees wilt kan dat beest zelf maar op jacht gaan buiten.

Ik denk trouwens dat er weinig mensen zullen bestaan op deze aarde die het een probleem vinden dat katten vleeseters zijn. Het probleem ligt 'm in voeding uit een vleesindustrie.

Kocho:
Het maakt inderdaad geen ruk uit wat je je katten voorzet. Is het plantaardig, dan jagen ze wat heftiger op muizen en vogels. Als het voornamelijk vlees/vis is, grazen ze periodiek een polletje gras af, omdat ze die haarbal kwijt moeten die zich in hun verteringsstelsel heeft opgehoopt. Katten laten zich niets voorschrijven. Wat dat betreft zijn het hippies 'pur sang'

Amulya:
nou het maakt ook niet zoveel uit dat ze vlees eten, zo zitten ze nou eenmaal in elkaar, maar dan liever biologisch. Omdat dat niet zo goed in brok en blik verkrijgbaar is geef ik vaak vers vlees, alleen zoals ik al zei; een v.d. katten wil geen vlees, of alles wat daar op lijkt, moet eerst onherkenbaar gepureert zijn

om nog iets smerigs aan dit berichtje toe te voegen:

ik zit momenteel in amerika en daar zitten echt smerige dingen in 't voer; wat ze hier bijproducten noemen, zijn eigenlijk gemalen katten, honden, koeien en andere geƫuthanaseerde beestjes. Of beesten die gewoon aan een ziekte zijn doodgegaan. ik geloofde dat eerst niet, totdat ik wat plaatjes had gezien:puke:
vaak zitten de halsbandjes er nog aan...
Waltham, Eukeneuba etc. zijn merken die dit soort dingen in hun voer hebbennou het maakt ook niet zoveel uit dat ze vlees eten, zo zitten ze nou eenmaal in elkaar, maar dan liever biologisch. Omdat dat niet zo goed in brok en blik verkrijgbaar is geef ik vaak vers vlees, alleen zoals ik al zei; een v.d. katten wil geen vlees, of alles wat daar op lijkt, moet eerst onherkenbaar gepureert zijn

om nog iets smerigs aan dit berichtje toe te voegen:

ik zit momenteel in amerika en daar zitten echt smerige dingen in 't voer; wat ze hier bijproducten noemen, zijn eigenlijk gemalen katten, honden, koeien en andere geƫuthanaseerde beestjes. Of beesten die gewoon aan een ziekte zijn doodgegaan. ik geloofde dat eerst niet, totdat ik wat plaatjes had gezien:puke:
vaak zitten de halsbandjes er nog aan...
voorbeelden van merken waar dat inzit: Waltham, Eukeneuba en andere amerikaanse merken.

Amulya:
eh, dit is een beetje mis gegaan, nou ja, misschien nog wel begrijpbaar?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie