Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vegetarisch katten- en hondenvoer!

<< < (9/56) > >>

iammars:
Quote:
Op 2002-10-06 18:00, schreef pip:
Als je tegen een vleesindustrie bent dan kan je een kat toch gewoon plantaardig voer geven. Als het beest wat vlees wilt kan dat beest zelf maar op jacht gaan buiten.
Er zijn ook mensen die hun kat binnen houden.
Biologisch kattenvoer dan maar.

[ Dit Bericht is bewerkt door: iammars op 2002-10-07 08:38 ]

karoush:
geen enkele van mijn 3 katten lustte Yarrah, ik heb het buiten gezet - voor de voorbijgangers die alles opmaken. Maar nee - dat wilden ze ook niet!
Ik snap het helemaal niet....biologisch?
ziet er trouwens heel onsmakkelijk uit - grijs en plakkerig.

Jan:
Grijs duidt meestal niet op vers zal ik maar zeggen. Heb je naar de datum gekeken? Zat er geen gat in het blik?

Iknik:
Quote:
Op 2002-10-06 12:40, schreef karoush:
Quote:
Op 2002-10-06 12:20, schreef christiaan w:
katten vallen toch niet te dwingen?

gelukkig niet - anders hadden wij geen vrijdenkers gehad en alleen de politiek correcte en gebrainwashede honden

Nu we het toch over katten hebben. Zie hier een hele scherpe analyse van de relatie mens-kat (niet lullig bedoeld).

karoush:
Quote:
Op 2002-10-07 12:19, schreef Jan:
Grijs duidt meestal niet op vers zal ik maar zeggen. Heb je naar de datum gekeken? Zat er geen gat in het blik?

Nee, de datum en alles was ok. Ik denk dat het gewoon aan het ontbreken van kleurstoffen ligt. Het is ook zo dat kattevoer in het algemeen niet te vreten is, en daarom worden allerlei smaakversterkers (zoals de bekende Digesta) eraan toegevoegd. Zonder toevoegingen maakt de blikvoer eigenlijk geen kans tegen het vlees.
Mijn katten zijn trouwens beste experts wat de versheid van het vlees betreft. Scharrelvlees uit de speciale winkel (gelegen tegenover de Gaia-supermarkt) vinden ze ook niets omdat het vaak niet vers is - o.a. door geringe vraag. Ik heb zo'n idee, dat de 'echte' groene mensen (dvz.die speciaal boodschappen gaan doen bij een biologische winkel) ook vegetariers zijn, dus mist de winkel een groot stuk van clandizie. De Gaia supermarkt verkoopt al lang alleen bevroren scharrelvlees en ik heb nooit te veel enthousiasme bij de kopers gezien.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie