Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetarisch katten- en hondenvoer!
Bubble:
Het idee om mijn poezebeesten vego of vega voer te geven staat me heel erg tegen. Voor ons mensen is vlees een luxe-artikel en we kunnen zelf beslissen het te laten staan en bedenken wat we ervoor in de plaats moeten eten.
En nu kunnen ze dus door een stofje in vego/vegakattenvoer te proppen voorkomen dat katten binnen korte tijd ziek worden/doodgaan van een vleesloos dieet. Daar krijg ik eerlijk gezegd nogal de kriebels van. Ik ben sowieso niet blij met voedsel met toegevoegde vitamines. Of met vitaminepillen. Ik vertrouw het gewoon allemaal niet zo.
Dat is eenvan mijn grootste bezwaren tegen zelf veganist worden. Ik vertik het om B12 bij te gaan slikken (Please, niet weer de hele discussie oprakelen. Dit is mijn reden en mijn mening en als de rest van de wereld geen probleem heeft met pillen slikken om veganist te kunnen blijven: good for you). En ik wil dat mijn kat gewoon kat kan blijven.
Dus lekker elke dag de deur uit en zijn eigen voer bij elkaar roven en als ze thuiskomen staat er een bak kattebrood met kip, want die vinden ze het lekkerst.
Queenie:
Mja ... ik ben vorige week thuisgekomen met (schijnbaar, weet niet of ze het effectief zijn, moet nog eens contact opnemen) kattensnoepjes van Beaphar. Ze hebben ze in de varieteiten groenten, yoghurt en bosvruchten. Heel rare varieteiten voor een kat, en dat vindt Molleke ook want ze trekt er haar neus voor op
Als gewoon voer krijgt ze de vegetarische brokjes van Yarrah, dat zijn hondebrokjes en ze lust ze ook niet, maar ik vermeng ze met melk enzo en dan smult ze wel En ze krijgt af en toe een blikje vis, maar ik weiger om haar echt kattevoer te geven. Ik wil haar geen vlees ontzeggen, omdat ik weet dat ze het nodig heeft, of toch tenminste de taurine, maar als je weet wat voor pruts ze in dierenvoeding draaien ...
Flapke:
Heel rare varieteiten voor een kat, en dat vindt Molleke ook want ze trekt er haar neus voor op
-----------------
sja, de producenten van voer, denken meestal niet aan de dieren en of het gezond voor ze is, maar aan hun eigen beurs. Voor konijnen bijvoorbeeld zijn snoepjes te koop waar voor konijnen zeer schadelijke stoffen inzitten. Gelukkig trappen niet alle dieren in de leuke kleurtjes van het voer wat er voor ons zo aantrekkelijk uitziet.
Ik ben wel geinteresseert in het voer, voor m'n schildpadjes die omnivoor zijn.
Annemieke:
Quote:
Op 2002-09-25 10:39, schreef Bubble:
Dus lekker elke dag de deur uit en zijn eigen voer bij elkaar roven en als ze thuiskomen staat er een bak kattebrood met kip, want die vinden ze het lekkerst.
En wanneer heb jij voor het laatst een kat in een koe (of kip, for that matter) zien hangen?
Taakje:
Tellen (stads-)duiven mee?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie