Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetarisch katten- en hondenvoer!
Kocho:
Quote: wat vinden jouw katten eigenlijk het lekkerste voer? de mijne vinden alles wat goedkoop is lekker! maf he?
Met goedkoop voer is het oppassen geblazen ( ), want daarin is het asgehalte het hoogst en dat hoge percentage as zorgt voor nierproblemen.
iammars:
Je hebt opsluiten en opsluiten. Een kat op een beangstigend klein appartementje drie hoog vind ik ook niet zo diervriendelijk.
Mijn katten zijn eigenlijk ook alleen maar binnenshuis en ze hebben het hele huis tot hun beschikking. Ik leef in een stad bij een redelijk drukke weg en ik heb net iets te vaak aangereden katten gezien.
[ Dit Bericht is bewerkt door: iammars op 2003-01-06 21:27 ]
Toby:
Ja, die zijn er wel in Nederland. Ik zal het eens voor je nakijken. Wat je ook kan doen is een zak mais/rijst/pasta/groente vlokken halen van het merk Royal Canin en daarbij doen: veggie dogfood vitamines en mineralen of biergist (gewoon tabletvorm van Kruidvat), aanlengen met lauw/warm water en laten wellen, maisolie toevoegen, en dan tahoe, tempé, ei ( ik gebruik de eieren van eigen kippetjes) vegetarische burger ( niet te fel gekruid) of soyabrokken erbij. Vinden de meeste honden erg jammie. Dat Royal Canin voer doen veel mensen alleen nog vlees bij. Maar als hij/zij het echt niet lust dan gewoon een hondenvoer geven evt. ook die je moet aanlengen maar waar al wel standaard vleesbrokken inzitten.
Yarrah voer (is volledig vegetarisch voer) geef ik zelf aan mijn honden maar dat leng ik aan met water en geef er extra groente, ei en rijst/pasta/groente bij. Probeer anders ook eens de biologische vleesbrokken van Yarrah.
Toby:
Dat Jarco voer is overigens onder leiding van Prof. Beynen van de faculteit diergeneeskunde Utrecht tot stand gekomen. Er zijn diverse varianten vegetarisch hondenvoer daarvan op de Nederlands markt ( ik heb ze nog niet gezien).
Verder kan je eens kijken op de site van Yarrah: www.yarrah.com. De vegetarische varkensoren en veggie hondenkluiven zijn de favorieten van mijn honden.
Vegedog info: www.vegalife.nl of www.vegepet.nl
Of anders bij wafcol.co.uk kijken of in Duitsland hebben ze ook fantastisch lekkere vegetarische/veganistische hondenvoeding en snacks. Ik dacht van Gut für Tieren ( is tevens een opvangcentrum voor Landbouwdieren).
Nick:
Mijn hond eet sinds enkele maanden veg. brokken van Yarrah gemengd met haar vertrouwde seniorbokken. Ze eet ze op maar niet van harte.
Ik heb wel de indruk dat ze weer fitter is (maar daar heb ik niet echt zicht op omdat ze rond die overschakelingsperiode ook een operatie gehad heeft).
Mijn bejaard omaatje is weer een spring-in-'tveld.
Of toch bijna.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie