Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vegetarisch katten- en hondenvoer!

<< < (17/56) > >>

Amarillo:
Ik heb (en wil) ook geen (binnen-)huisdieren om die reden.
Stel dat iemand mij gevangen zou nemen, en goed zou voederen, speeltjes geven etc. en proberen te zorgen dat het me verder aan niets ontbreekt... Nou, dat lijkt me persoonlijk dus niks. :P
En ik heb vroeger vogeltjes gehad... in een kooitje... en inmiddels vind ik dat best heel erg! Al was de eerste wel aan komen vliegen en had die wsl. de winter niet overleefd buiten.
Daarom neem ik maar genoegen met de mereltjes en de meesjes te bekijken die hier in de buurt rondvliegen. Die zijn óók lief. :heart:

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Dragonfly op 29 maart 2004, 18:51:54 ---Zeker als ze een beetje vergelijkbaar zijn met mensen, dan kunnen ze het ook niet laten zien dat ze ongelukkig zijn en zich neerleggen bij het feit dat het niet zo is.

--- Einde van citaat ---

Als je een kat op zijn staart trapt, schreeuwt ie dan niet omdat ie het niet aan je wil laten merken?

Depressie is bij dieren goed op te sporen adh van hun gedrag: teruggetrokken, down, niet willen spelen, slecht eten en de redenen die Nicky al aan gaf. Dat ze het voor je verbergen lijkt me onzin.

Draek:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 29 maart 2004, 21:47:51 ---Depressie is bij dieren goed op te sporen adh van hun gedrag: teruggetrokken, down, niet willen spelen, slecht eten en de redenen die Nicky al aan gaf. Dat ze het voor je verbergen lijkt me onzin.

--- Einde van citaat ---
Tuurlijk, maar zou het niet kunnen? Wellicht voor het grote gedeelte niet, maar enkele? Misschien is het duidelijker bij katten enzo te zien, maar elk dier is weer anders. En wellicht is gedrag wat men ziet bij een dier voor de mens dan iets positiefs, maar kan het bij een dier misschien juist iets negatiefs zijn.

sersero:

--- Citaat van: Lovelocker op 29 maart 2004, 21:29:43 ---Sorry, maar ik zie zelden zoveel onzin(m.i.) bij elkaar verkondigd worden in een draad...als ik daar allemaal op inga....is geen beginnen aan, dus dat doe ik dan ook maar niet. Het is wel heel duidelijk wie er nooit een kat heeft gehad.

--- Einde van citaat ---

zeker nooit gehoord van respect voor andremans mening? ;)

Maar ehm, heb overigens wel een kat gehad... Vriendje heette ie... (ik was 6 en niet al te fantasierijk kennelijk)

Maar ik meen wat ik zeg...

En daar hoef je mijns inziens niet ZO op te reageren... Het ermee eens zijn hoeft natuurlijk ook niet...

Anya:

--- Citaat van: Dragonfly op 29 maart 2004, 17:20:17 --- Ik zie geen probleem om een kat veganistisch te houden. Als deze gewoon de voedingsstoffen binnen krijgt en het ook lekker vind, dan zie ik geen probleem. En dan komen mensen met dat het onnatuurlijk is enzo. Maar dat is ander kattenvoer ook. Misschien is het vegetarische/veganistische voer nog zelfs gezonder en beter.
--- Einde van citaat ---

Nee, dat is niet zo. Onderzoek heeft uitgewezen dat honden wel vegetarisch gevoed kunnen worden, maar katten niet. Katten die alleen vegetarisch eten, hebben een kortere levensduur. Zolang dat onderzoek niet overtuigend is weerlegd, blijf ik mijn kat vis en vlees geven. Ik vind het nl. ook niet verantwoord om hem de voeding te onthouden die hij nodig heeft. En ik geef te veel om hem om hem zomaar buiten te sturen; hier in de stad is er te veel verkeer, en waar mijn ouders wonen ("op de buiten") lopen er te veel gekken met geweren en rattenvallen rond.

Ik vind het trouwens ook wat kort door de bocht als mensen stellen dat we katten zomaar vrij moeten laten. In een perfecte wereld zouden dieren vrij kunnen leven in hun eigen habitat, maar in de realiteit ís er helemaal geen natuurlijke habitat meer voor katten, en de meeste huiskatten kunnen trouwens niet meer in het wild overleven. En m.i. is een kat toch veel gelukkiger bij een liefhebbende persoon of gezin dan in het asiel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie