Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Peter Singer (filosoof -> dierenrechten)

(1/18) > >>

heliofoor:
Zijn mening en argumenten lijken op het eerste gezicht (vooral voor vegetariërs ed.) vrij overtuigend...

Iemand die zijn theorieën héélemaal omver kan werpen? Of juist niet? En waarom...

Als je er iets zinnigs over te melden hebt mag je me natuurlijk ook mailen: zoz_internet@hotmail.com

Iknik:
Singer is toch die gast van het speciecisme? Ik wil dat boek van hem al tijden lezen, maar het komt er maar niet van.

heliofoor:
Die ja...

'dat boek van hem', hij heeft er een redelijk aantal geschreven, veel daarvan gaan ook over dierenethiek.

Aan te raden is 'dierenbevrijding' of 'een ethisch leven'.

die eerste is z'n bekendste boek en in de tweede staan stukken uit verschillende van zijn boeken waar zijn mening ook weer erg helder door naar voren komt.

Tijmetje:
Animal Liberation heb ik gelezen. Erg interessant. Ik geloof dat het in de jaren 70 geschreven, en volgens mij is er nog weinig verandert. Beetje bedroevend...

Volgens mij staan daar ook tips en recepten in voor de beginnende vegetarier/veganist.

iammars:
Quote:
Op 2002-09-27 15:28, schreef Tijmetje:
Animal Liberation heb ik gelezen. Erg interessant.
Is dit boek ook vertaald in het Nederlands verkrijgbaar? Ik kan alleen de Engelse vinden... niet dat dat perse een probleem is, maar als ik toch kan kiezen dan liever NL.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie