Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Peter Singer (filosoof -> dierenrechten)

<< < (12/18) > >>

Draek:

--- Citaat van: Dragonfly op 10 maart 2003, 11:20:25 ---Ik ken die man dus echt niet! :)

--- Einde van citaat ---

heb wat gevonden, een of andere filosofische schrijver of iets dergelijks
Via google vond ik wat over dat hij gehandicapten wil doden voor geluk van andere.

Interessante man hoor!  ::)

ellen:
Ik ga maar eens wat links verzamelen:

link

Edit: LL dacht een hele rits te vinden in de krochten van Vegatopia, maar heeft niet goed genoeg gezocht of er was minder dan ze dacht.

Draek:
Stond hier wat over gehandicapten:

http://www.defabel.nl/40104e01.htm

bart:
Varkens in nood zijn in ieder geval niet zo actief dat ze bestelde kaarten voor hun debatten ook daadwerkelijk opsturen  :screams:

Ik ben net begonnen in Peter Singer's beroemde boek 'Animal liberation' en ben tot nu (blz 45) toe ontzettend niet onder de indruk. Ik geef hem nog de kans om het allemaal goed te maken, maar moet het nog zien.

NNXIII:
Peter Singer mag wat mij betreft oprotten met de visie over gehandicapten die die !@$%^ aanhangt. Iemand die meent een levensvatbaar mens het leven te kunnen ontnemen zodat er meer 'geluk' is (en hiermee dus het leven van een gehandicapte als minderwaardig te beschouwen) m.i. erg ver richting fascisme af aan het glijden. Ik snap niet hoe die vent zich serieus met dierenrechten bezig kan houden terwijl je gehandicapten niet een levenswaardig vind. :screams:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie