Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Peter Singer (filosoof -> dierenrechten)

<< < (16/18) > >>

Lovelocker:
Mensen die al heel gauw fascist roepen en zo...daar denk ik dan al gauw bij dat ze daar wat mee gemeenschappelijk hebben, sorry, moet ik dit toelichten?
Ik heb een vriendschap beeindigd een jaar geleden met zo iemand. Altijd maar "rijke stinkerds" roepen, "moffen" mocht ook en "die lui in Den Haag" alle christenen op 1 hoop, enz. het ging me mijlenver de keel uithangen. Zei ik iets,  vrij genuanceerd m.i.over gedrag van bepaalde Marokkanen, zat ze meteen boven op de kast. Heel sterk weten: dieis goed, die is fout. Nou, dat hebben fascisten dus ook.

Sander:

--- Citaat van: Lovelocker op 10 maart 2003, 23:40:59 ---Heel sterk weten: dieis goed, die is fout. Nou, dat hebben fascisten dus ook.

--- Einde van citaat ---
En borderliners ook.

Jasper:
Voor een vak moest ik het boek 'tussen leven en dood' van Singer lezen. Daar kwam ik een paar dagen voor het tentamen achter; nog nooit zoveel in zo weinig tijd geprobeerd te lezen, na een paar uur onafgebroken naar lettertjes staren kom je onherroepelijk in een vreemd en oncomfortabel soort trance terecht.

Het boek zelf was redelijk goed door te komen, als je er de tijd voor neemt is het misschien zelfs wel leuk om het voor je lol te lezen.

iammars:
Iedereen die hier "dierenbevrijding" van Singer leest: recentelijk gekocht of geleend?
Ik ben er naar op zoek. Bij de reguliere boekhandels hebben ze het niet en bestellen is niet mogelijk omdat het niet meer gedrukt wordt.  De engelse versie wil ik deze keer eens niet.

Artemis:
Bieb, bieb en bieb. En ik heb Een ethisch leven gekocht, dat is een bundel van zijn werk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie