Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vragen over vitamine B12

<< < (4/183) > >>

Dick:
Ik heb even opgezocht wat de opname is van Vitamine B12 pillen door het lichaam.

De opname van een dosis van 50 microgram is ca. 1,9 microgram.
De opname van een dosis van 100 microgram is ca. 2,4 microgram.

Een maximale opname wordt bereikt door de laaggedoseerde pillen goed te kauwen (met speeksel te vermengen) en ze aan het eind of direct na de maaltijd in te nemen. Ook kan de opname worden verhoogd door de dagelijkse dosis te verdelen over meerdere porties. De opname via diffusie kan eveneens iets worden vergroot door de gekauwde hooggedoseerde pillen wat langer in de mond te houden, diffusie kan namelijk gemakkelijk plaats vinden naar de bloedvaten onder de tong.

Bron: Vitamine B12 en veganisme: een literatuurstudie (hoofdstuk 6.4)

Ikzelf probeer iedere dag 1 pil in te nemen van 100 microgram. In de praktijk betekent het dat ik aan 4 a 5 pillen per week kom, (ik eet niet altijd thuis of vergeet het gewoon.)
Dit moet voldoende zijn.
Sommige veganisten nemen iedere dag een halve pil in.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Dick op 2002-09-21 18:44 ]

Fabian:
ik ga dagelijks voor een pul van 100 microgram. Wat je teveel inneemt is niet schadelijk en het compenseert voor als ik een dagje vergeet.

Christiaan:
de vraag is of de ADH voor of na opname is. dus of de ADH in het eten moet zitten, of dat de ADH in het bloed moet worden opgenomen. iemand enig idee?

Dick:
Quote:
Op 2002-09-21 16:01, schreef christiaan w:
de vraag is of de ADH voor of na opname is. dus of de ADH in het eten moet zitten, of dat de ADH in het bloed moet worden opgenomen. iemand enig idee?

In 1 tablet B12 van Solgar (de 100 microgram)
is de ADH 10.000%.
Hierbij concludeer ik uit dat het voor de de opname moet zijn.

Danielle:
Ik had laatst ergens een potje Marmite beet (dat zijn volgens het potje puur groente-extracten) en er zat vitamine B12 in.
????

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie