Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vragen over vitamine B12
Eelco:
Dank voor de antwoorden! Nee, zeker geen klachten of zo, maar toen ik het laatst met iemand over vegetarisme had, bedacht ik ineens wel dat we duidelijk minder zuivel dan vroeger gebruiken. Blijkt dus inderdaad te kloppen dat we wel wat meer B12 binnen mogen krijgen. Vandaag er al hard aan gewerkt: een softijsje en halloumi ;). Morgen maar eens kijken wat Rossmann aan supplementen verkoopt.
Edit: vandaag een pakketje vitamine-b-complex gehaald, met b12 en foliumzuur. Gewoon om zeker te zijn :).
Sam:
Me toch maar eens laten testen op B12, geen gehalte doorgekregen, wel dat alles OK was en er geen tekort is. Dan is het af en aan supplementen slikken met af en toe wat ei en kaas toch voldoende om het op peil te houden, dat is wel fijn.
Bast:
--- Citaat van: Sam op 13 augustus 2015, 14:03:55 ---Me toch maar eens laten testen op B12, geen gehalte doorgekregen, wel dat alles OK was en er geen tekort is. Dan is het af en aan supplementen slikken met af en toe wat ei en kaas toch voldoende om het op peil te houden, dat is wel fijn.
--- Einde van citaat ---
Fijn om te horen, maar bij twijfel kun je beter je labuitslagen inclusief referentiewaarden opvragen. De gemiddelde huisarts vindt het OK als je serum B12 boven de klassieke ondergrens van 130-150 zit, dit geeft echter geen uitsluitsel of er ook geen tekort is.
Sam:
Goede tip Bast, dat ga ik nog even doen.
LL de Ling:
Laatste weken slaap ik verschrikkelijk slecht (zonder piekeren ofzo), heb ik veel buikpijn en ben ik knetterwazig. Wil vaak naar bed om 8 uur, maar ga dan maar niet. Dacht zelf weer aan D-tekort.
Vorige week bloed geprikt. Alles in orde volgens de assistent. D op 106 en B12 op 229. Ik heb zelf het idee dat het laatst toch echt aan de lage kant zit. Morgen afgesproken om weer met de huisartst te bellen. Hebben jullie advies wat ik zou moeten vragen? (Er is ook op algemeen beeld, schildklier, lever- en nierfunctie getest).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie