Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vragen over vitamine B12

<< < (179/183) > >>

Yehudith:
Ik heb vandaag ook maar weer eens bloed laten prikken. Aangegeven bij mijn arts dat ik weer ontieglijk moe ben, maar aangezien ik zowel CF als diabetes heb, wordt het daar meestal opgeschoven, zo ook vandaag. Echt super irritant.
De bloedwaardes die hij dan namelijk laat prikken zijn nier- en leverwaardes, CRP (ontstekingswaarde) en HBA1c (bloedsuikerwaarde van de afgelopen 3 maanden). Wat hij niet aankruist is ijzer en B12, terwijl mijn ijzer toch echt al een aantal keer te laag is geweest. Ik kan me daar zo aan ergeren! (En vervolgens kruis ik het dan zelf maar aan op mijn formuliertje).
Mijn vitamine D zat in oktober ook te laag, daar heb ik toen (van de huisarts!) extra supplementen voor gekregen. Ik merk er helaas alleen niks van :P.

fem fatale:
Zeg dat je zwanger wilt worden, dan gaan ze opeens alles extra vaak en goed testen  ;)

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: LL de Ling op 12 januari 2016, 14:42:59 ---Laatste weken slaap ik verschrikkelijk slecht (zonder piekeren ofzo), heb ik veel buikpijn en ben ik knetterwazig. Wil vaak naar bed om 8 uur, maar ga dan maar niet. Dacht zelf weer aan D-tekort.

Vorige week bloed geprikt. Alles in orde volgens de assistent. D op 106 en B12 op 229. Ik heb zelf het idee dat het laatst toch echt aan de lage kant zit. Morgen afgesproken om weer met de huisartst te bellen. Hebben jullie advies wat ik zou moeten vragen? (Er is ook op algemeen beeld, schildklier, lever- en nierfunctie getest).

--- Einde van citaat ---

Vervelend :(

Anders gewoon zelf B12 bijslikken?

Misschien kun je je slaappatroon aanpassen door juist later naar bed te gaan? Zelf slaap ik bv slechter door als ik te vroeg ga slapen. Het wazige kan ook door te weinig slaap komen. Buikpijn: je weet zeker dat je niet zwanger bent? Blaasontsteking? Ben je meer of minder vezels gaan eten?

LL de Ling:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 13 januari 2016, 12:49:38 ---

Misschien kun je je slaappatroon aanpassen door juist later naar bed te gaan? Zelf slaap ik bv slechter door als ik te vroeg ga slapen. Het wazige kan ook door te weinig slaap komen. Buikpijn: je weet zeker dat je niet zwanger bent? Blaasontsteking? Ben je meer of minder vezels gaan eten?

--- Einde van citaat ---

Het eerste heb ik 1 a 2 keer geprobeerd, en dan sliep ik al helemaal niet, dus dat doe ik liever niet. Daarnaast ging ik het ook heel lang wel goed met dit ritme.

Ja, weet zeker dat ik niet zwanger ben. Blaasontsteking is niet getest, maar het voelt heel anders dan alle andere keren dat ik blaasontsteking heb. Ben niet anders gaan eten.

Ik moet nog steeds bellen want kwam er vanochtend niet meer van, maar ik neig naar sowieso wel wat bijslikken. Maar dat deed ik al, alleen niet zo regelmatig.

Yehudith:

--- Citaat van: fem fatale op 13 januari 2016, 12:40:03 ---Zeg dat je zwanger wilt worden, dan gaan ze opeens alles extra vaak en goed testen  ;)

--- Einde van citaat ---

Haha, hmm... Ik denk niet dat mijn arts daarin trapt, omdat dat onder strenge begeleiding van hem moet (als we daar aan toe zouden zijn).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie