Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Practica met dieren
bart:
Voor zover ik weet is het bij biologie in Utrecht mogelijk om een volkomen diervrij curriculum te volgen. Je kan dan een hoop richtingen in de biologie niet in, maar dat wou je dan toch al niet.
willem1940:
Misschien kunnen ze wel kunst-dieren maken van vleesvervangers en met botten van plastic.
bart:
Voor ratten bestaan die al. Kosten een godsvermogen though.
Lijkt me niet meer dan redelijk dat 'principiëlen' dat zelf betalen.
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: bart op 14 juni 2003, 22:33:19 ---Lijkt me niet meer dan redelijk dat 'principiëlen' dat zelf betalen.
--- Einde van citaat ---
Na aftrek van de werkelijke kosten voor gekweekte ratten natuurlijk.
Verder dacht ik dat die dingen, in tegenstelling tot echte ratten, herbruikbaar zijn - weet ik echter niet zeker.
Tenslotte wil ik daar ook graag, bijv. via Proefdiervrij, mijn financiële steentje aan bijdragen.
Zo onoverkomelijk hoeft het financiële plaatje niet te zijn, en bij schaalvergroting kan de prijs wellicht omlaag.
Rest de vraag of kunstratten wel een effectieve vervanger zijn, dat kan ik niet beoordelen.
Christiaan:
In aansluiting op Bart's opmerking dat het - althans in Utrecht, maar als het daar kan, waarom niet overal? - mogelijk is om een volkomen diervrij curriculum te volgen vraag ik me af waarom je op kunstratten zou moeten oefenen als je nooit met echte ratten wil werken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie