Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Practica met dieren
M.:
Weet je zeker dat dat in utrecht kan? Ik ken iemand die daar biologie heeft gestudeerd en hij hoefde dan zelf niet in de dieren te snijden maar moest er wel bij aanwezig zijn, kan ik dus niet echt diervrij noemen.....
Draek:
--- Citaat van: Marla Singer op 15 juni 2003, 12:33:07 ---Weet je zeker dat dat in utrecht kan? Ik ken iemand die daar biologie heeft gestudeerd en hij hoefde dan zelf niet in de dieren te snijden maar moest er wel bij aanwezig zijn, kan ik dus niet echt diervrij noemen.....
--- Einde van citaat ---
Nee, dat lijkt me ook niet echt diervrij.
bart:
--- Citaat van: Marla Singer op 15 juni 2003, 12:33:07 ---Weet je zeker dat dat in utrecht kan? Ik ken iemand die daar biologie heeft gestudeerd en hij hoefde dan zelf niet in de dieren te snijden maar moest er wel bij aanwezig zijn, kan ik dus niet echt diervrij noemen.....
--- Einde van citaat ---
Wanneer was dat? In mijn eerste jaar (1997!) hoefde dat allang niet meer...
heliofoor:
In Nijmegen zijn de practica wel verplicht allemaal ook die met dieren en ook indien je bezwaar hebt.
Maar Groningen is het beter, daar zijn de docenten biologie ook lid van Dierproefvrij (ok, ik weet het van 1tje iig.) en zijn dierproeven in het geheel niet verplicht en krijgen ze ook alles via alternatieven.
Sil:
--- Citaat van: Jeg hater og jeg elsker. op 15 juni 2003, 13:57:54 ---In Nijmegen zijn de practica wel verplicht allemaal ook die met dieren en ook indien je bezwaar hebt.
--- Einde van citaat ---
Universiteiten zijn verplicht om een vivisectie vrije variant van de studie te verschaffen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie