Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Practica met dieren
Lotte14:
ik had ff een vraagje,, kben ook fanatiek vegetarier, vooral omdat ik het niet normaal vind dat we die beesten doden enzo. Maar nu moeten we dus met biologie vissenogen gaat ontleden. Ik ben hier dus echt tegen, en heb al een gesprek met mn mentor gehad, maar die maakt mij wijs dat het verplichte lesstof is, vastgesteld door de regering:S,, en als je het niet doet dat je dan blijft zitten, nou ik ken genoeg scholen waarbij dat absoluut niet verplicht is.
En nu had ik eigelijk 2 vragen, is het echt mogelijk om een vervangende opdracht te doen? Op alle scholen? En ik wil ontzettend graag dierenarts worden, maar dan is dit ook een probleem, of niet? ik hoop dat dit stukje niet te lang is geworden:s
Draek:
--- Citaat van: Lotte14 op 16 september 2005, 19:44:50 ---ik had ff een vraagje,, kben ook fanatiek vegetarier, vooral omdat ik het niet normaal vind dat we die beesten doden enzo. Maar nu moeten we dus met biologie vissenogen gaat ontleden. Ik ben hier dus echt tegen, en heb al een gesprek met mn mentor gehad, maar die maakt mij wijs dat het verplichte lesstof is, vastgesteld door de regering:S,, en als je het niet doet dat je dan blijft zitten, nou ik ken genoeg scholen waarbij dat absoluut niet verplicht is.
En nu had ik eigelijk 2 vragen, is het echt mogelijk om een vervangende opdracht te doen? Op alle scholen?
--- Einde van citaat ---
Ja, ze zijn het verplicht om je de mogelijkheid te bieden dat niet te doen (tenminste in NL)! Zie www.proefdiervrij.nl
Daar vind je informatie. Je hebt dus recht op een alternatief programma.
http://www.proefdiervrij.nl/client/1/?websiteid=1&contentid=163&hoofdid=70&pagetitle=Practica_dierproeven
--- Citaat ---En ik wil ontzettend graag dierenarts worden, maar dan is dit ook een probleem, of niet? ik hoop dat dit stukje niet te lang is geworden:s
--- Einde van citaat ---
http://www.proefdiervrij.nl/client/1/?websiteid=1&contentid=163&hoofdid=70&pagetitle=Practica_dierproeven
Kortom kan je in principe dus zonder dierproeven enzo. Ze moeten iets alternatiefs bieden. Maar begrijp wel dat je waarschijnlijk erg tegengewerkt gaat worden. Maar je moet dan wel goed standvastig kunnen zijn en goed over je rechten geinformeerd zijn.
maud:
--- Citaat van: Lotte14 op 16 september 2005, 19:44:50 ---Maar nu moeten we dus met biologie vissenogen gaat ontleden. Ik ben hier dus echt tegen, en heb al een gesprek met mn mentor gehad, maar die maakt mij wijs dat het verplichte lesstof is, vastgesteld door de regering:S,, en als je het niet doet dat je dan blijft zitten
--- Einde van citaat ---
Hej Lotte,
Laat je niks wijsmaken hoor door die mentor! Hij kan zich blijkbaar niet inleven in een dierenvriend(in) en heeft geen zin om extra moeite te doen voor een alternatief. Maar hij is echt verplicht om jou een alternatief te bieden. Ik heb zelfs een tijdje biologie gestudeerd en de universiteit was ook verplicht om een alternatief aan te bieden.
Waarschijnlijk word het alternatief in dit geval dat je zelf niet hoeft te ontleden maar dat je mee mag kijken met iemand anders, tis maar wat je een alternatief noemt ::). Ik zou gewoon eisen dat je bijv. dezelfde tekeningen maakt als je klasgenootjes, maar dan aan de hand van een plastic model, videomateriaal of plaatjes uit een boek.
Dat je niet over zou mogen dit jaar is al helemaal belachelijk zeg, die man weet niet waar ie over praat! Ik denk dat ie je bang probeerde te maken zodat jij toch die proef zou doen, lekker makkelijk.. >:(
Oja, ik heb ook altijd dierenarts willen worden.. eigelijk nog een beetje. Maar nooit verder over nagedacht vanwege de dierproeven.
Het zou wel mogelijk moeten zijn zonder dierproeven volgens mij.. ze zouden eigelijk net als bij mensen-geneeskunde gebruik moeten maken van natuurlijk gestorven dieren! Maar dat vinden ze te veel gedoe, vrees ik. Ik zou er eens naar informeren! :cow: :kitty:
Lotte14:
Heel erg bedankt!:) Ik zal er met mn mentor over praten.
Lotte :)
maud:
--- Citaat van: Lotte14 op 16 september 2005, 22:07:20 ---Heel erg bedankt!:) Ik zal er met mn mentor over praten.
Lotte :)
--- Einde van citaat ---
Laat maar weten wat zn reactie is! :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie