Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vakantietijd: ik dump mijn dieren tijd!
Christiaan:
Hoe mensen wel niet met huisdieren omgaan. Alsof het dingen zijn. Ik bedoel, cavia's willen verdrinken, dat is toch ziek?
Brent:
En hoe ze die dieren dan ook nog dumpen:
Een paar jaar geleden zat ik in de trein, en tussen Brussel en leuven zag ik hoe een hond in een bosje met zijn leiband zo was vastgebonden dat zijn poten maar net de grond raakten. Ik heb dan de politie gebeld, die hem hebben kunnen redden. 't Is echt shockerend hoe mensen met dieren omgaan. :screams:
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Kwipsel op 20 juni 2003, 10:27:10 ---Wat voor pilletjes?
En werken die ook als je alleen maar een of twee dagen rond katten bent?
--- Einde van citaat ---
Anti-histamine tabletten denk ik, bijv. Triludan.
Die zijn bij mij ook wel eens -tevergeefs- ingezet geweest in een poging mijn allergische verschijnselen (enorme niesbuien / verstopte neus en vermoeidheid) af te zwakken.
Dat spul zou in ieder geval vrij vlot moeten werken. Zeker als je een paar uur tevoren weet dat je met allergenen in aanraking komt, zou dat een oplossing kunnen zijn.
Overigens ben ik niet zo gecharmeerd van die troep, het is bepaald niet alleen Halleluja. Denk aan bijverschijnselen zoals sufheid, al zijn die in de nieuwere generatie anti-histaminica minder dramatisch.
En om langdurig gebruik van anti-histaminica te maken lijkt me ook niet zo gezond. Als ik ooit nog eens moet kiezen tussen langdurig die prut te moeten slikken, of een ander adres voor een huisdier zoeken, dan zal toch echt dat huisdier moeten wijken - sorry ;). Maar het zou raar moeten lopen wil ik ooit voor die keuze komen te staan.
Helena:
Toen ik 20 jaar geleden net een puppy had, reden mij toenmalige vriend en ik op de snelweg. Een inzittende van een transportbusje dat een aantal auto's voor ons reed, deed de schuifdeur al rijdend open, en gooide er (midden op de snelweg!) 2 honden uit. De éne hond werd meteen aangereden door een vrachtauto, de andere is in paniek een weiland ingerend. Vanzelfsprekend hebben wij en ook anderen nog geprobeerd de hond te vangen, maar het beest was zo in paniek. Wij konden niets meer doen dan de ANWB bellen (er waren nog geen mobieltjes). Nog word ik er beroerd en misselijk als ik er aan denk.
Bah!
bart:
--- Citaat --- Ik bedoel, cavia's willen verdrinken, dat is toch ziek?
--- Einde van citaat ---
Je zult ze toch op één of andere manier dood moeten maken voordat je ze op kan eten...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie