Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierenbeulen actief!

(1/6) > >>

Toby:
Met de regelmaat van de klok kom ik berichten tegen over kinderboerderijdieren die op een afgrijselijke manier vermoord worden, merries die verkracht worden met één of ander voorwerp of cavia's die levend verbrand werden door één of andere crimineel.

Blijkbaar is het reuze moeilijk om dat gespuis te pakken te krijgen en ze te straffen.  

Laten lopen die figuren of hup flinke boete en naar een heropvoedingsgesticht?

Cheryl:
Opsluiten zou ik zeggen, en heropvoedingsgesticht is ook niet zo slecht idee voor als ze weer vrij zijn.

willem1940:
Ik vermoed dat het psychopaten zijn (kan me ook niets anders voorstellen).

Hoorde vandaag op radio dat in zulke "categorie"(verkrachters, geweldplegers etc.) de recidive 85% bedraagt, met name bij "onbegeleid (proef-)verlof".

Er wordt gedacht in de richting van afschaffing van het onbegeleid verlof.

J@n:

--- Citaat van: Toby op 23 juli 2003, 21:06:45 ---Laten lopen die figuren of hup flinke boete en naar een heropvoedingsgesticht?

--- Einde van citaat ---

Ik denk dat het met wat 'heropvoeding' niet gaat lukken om daders met psychiatrische aandoeningen weer op het rechte pad te krijgen. Vermoedelijk moet je zo iemand levenslang behandelen om zijn (ik kan me zo geen vrouwelijke daders voor de geest halen) neigingen te onderdrukken. En dierenmishandeling is waarschijnlijk niet ernstig genoeg voor een tbs-eis.

Christiaan:

--- Citaat van: J@n op 23 juli 2003, 21:53:24 ---En dierenmishandeling is waarschijnlijk niet ernstig genoeg voor een tbs-eis.

--- Einde van citaat ---
Het zou tegenwoordig, met de wetenschap in het achterhoofd dat seriemoordenaars bijn allemaal zo begonnen zijn, en vooral bij de zwaardere gevallen, wel een reden moeten zijn tot een psychologisch onderzoek.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie