Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierenbeulen actief!

<< < (3/6) > >>

Lovelocker:
ik ben een beetje conservatief...zo het is eruit...in die zin dat ik denk dat er iets ongrijpbaars zit in de maatschappij - zéker in ieder geval te maken met opvoeding, vrijheid blijheid(geen grenzen stellen) en toegenomen welvaart: het is niet gek of niet gek genoeg. Kicks zijn al gauw weer niet genoeg en moeten nog weer eens overtroffen worden.  Meer, hoger, verder,enger enz. enz.Bij enkele mensen neemt het echt zieke vormen aan. Er zijn natuurlijk altijd sadisten geweest, maar het lijken er meer :( Het "klimaat" in de maatschappij draag daar m.i. aan bij.

Brent:

--- Citaat van: Toby op 24 juli 2003, 12:51:23 ---
Ik ben voor zwaardere straffen voor misdadigers als verkrachters, kindermoordenaars, dierenfolteraars en meer van die lieverdjes. Dus voor gevangeniskampen, waar (naast therapie) héél hard gewerkt moet worden. Dus niet alleen op de sofa liggen bij de schrink maar aanpakken die hap. Drillen.

--- Einde van citaat ---

En als die misdadigers dan worden vrijgelaten als hun straf erop zit? Uit onderzoeken is bewezen dat hoe harder je een gevangenisstraf maakt, hoe meer kans er is dat iemand  terugvalt in crimineel gedrag. Trouwens het is ook zo dat mensen zich vaak handhaven, gedragen in een erg gestructureerde omgeving, maar wat doen als die structuur wegvalt na hun vrijlating?  

femke:

--- Citaat van: mic newstarr op 24 juli 2003, 13:11:49 ---ik ben het met lovelocker eens (ben ik nou ook conservatief?), maar ik weet niet wat nu eigenlijk de beste straf voor dit soort mensen is....misschien bij hen doen wat ze het dier ook aangedaan hebben?

--- Einde van citaat ---

Dat meen je toch niet serieus hè?

Wat na het lezen van deze thread erg bij me blijft hangen is het volgende:
Iedereen is erg begaan met dierenrechten. Vind anderen daarin conservatief, en zichzelf erg vooruitstrevend/ alternatief etc. Maar als het op mensenrechten aankomt dan nemen velen het opeens niet zo nauw meer. Praten over martelen, heropvoeding e.d., doet echt niet onder voor de gemiddelde conservatieve borrelpraat.

Dat irriteert mij eigenlijk nogal. Mensenrechten zijn zo belangrijk. Stel dat ze opgepakte dierenbevrijders of activisten in heropvoedingskampen gaan stoppen? Vanuit een bepaald perspectief kan dat ook gerechtvaardigd zijn. En dat willen jullie toch ook niet? Stop er dan ook mee om anderen wel dat soort dingen toe te wensen.

edit: ik wil overigens dierenacticisten niet op één lijn zetten met die dierenbeulen hoor. Het gaat me alleen om het belang van het respecteren van mensenrechten.

Lovelocker:
Nou, dan ben ik toch weer niet conservatief, want ik geloof o.h.a niet in zwaar straffen. Wat ik deed: was signaleren, tenminste: ik meen het te signaleren en verder geloof ik meer in preventie. Een studie naar hoe het geweten zich ontwikkeld heeft bij dergelijke mensen en zo. Onderwijs, gezinnen, buurthuizen ondersteunen. Dat klinkt weer erg Groenlinksig....Maar aan de andere kant: zij die dermate zijn afgegleden, mijn twijfels of dat nog wat wordt. Wat moet je daar nu mee? TBS lijkt me wel op zijn plaats, ook als het dieren betreft. Ben ook bang dat er engerds tussen kunnen zitten die in de toekomst wel eens mensen zouden kunnen gaan verminken/doden :(

femke:
 ;D

edit: @mic newstarr

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie