Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dierenbeulen actief!
Brent:
De vraag die ik me bij dit soort zaken altijd stel is ; Hoe komen mensen tot zo'n soort van negatief gedrag? Ik ben het er volledig mee eens dat het een maatschappelijk probleem is. In onze maatschappij staat men niet eens zo negatief tov het mishandelen van dieren, want het zijn toch maar dieren nietwaar... Opvoeding is hierin zeer belangrijk.
Als de maatschappij naar een meer diervriendelijke maatschappij verandert, krijg je dit soort problemen al minder. Maar ja, hoe begin je eraan hé. 'T is waarschijnlijk ook een langdurig proces.
Toby:
--- Citaat van: femke op 24 juli 2003, 13:29:28 ---
--- Citaat van: mic newstarr op 24 juli 2003, 13:11:49 ---ik ben het met lovelocker eens (ben ik nou ook conservatief?), maar ik weet niet wat nu eigenlijk de beste straf voor dit soort mensen is....misschien bij hen doen wat ze het dier ook aangedaan hebben?
--- Einde van citaat ---
Dat meen je toch niet serieus hè?
Wat na het lezen van deze thread erg bij me blijft hangen is het volgende:
Iedereen is erg begaan met dierenrechten. Vind anderen daarin conservatief, en zichzelf erg vooruitstrevend/ alternatief etc. Maar als het op mensenrechten aankomt dan nemen velen het opeens niet zo nauw meer. Praten over martelen, heropvoeding e.d., doet echt niet onder voor de gemiddelde conservatieve borrelpraat.
Dat irriteert mij eigenlijk nogal. Mensenrechten zijn zo belangrijk. Stel dat ze opgepakte dierenbevrijders of activisten in heropvoedingskampen gaan stoppen? Vanuit een bepaald perspectief kan dat ook gerechtvaardigd zijn. En dat willen jullie toch ook niet? Stop er dan ook mee om anderen wel dat soort dingen toe te wensen.
edit: ik wil overigens dierenacticisten niet op één lijn zetten met die dierenbeulen hoor. Het gaat me alleen om het belang van het respecteren van mensenrechten.
--- Einde van citaat ---
Ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik zelf aanbreng in deze tread. En ja, meningen kunnen verschillen over de aanpak en de straffen voor criminelen. Ik ben tegen martelen. Wel voor heropvoeden en ja, sommige mensen hoeven van mij nooit meer vrij te komen (Dutroux en consorten) als bewezen is dat ze daadwerkelijk hebben gedaan waar ze voor vastzitten en er (middels therapie en andere behandeling) niet gegarandeerd kan worden dat ze niet terugvallen.Tot nu toe worden in de huidige maatschappij de slachtoffers van zulke (on)mensen slechter begeleid en opgevangen dan de daders zelf.
Er zijn ook wel genoeg onderzoeksresultaten aan te dragen dat genoemde misdadigers terugvallen in hetzelfde gedrag. Fijne psychiaters die tekenen voor vrijlating van zulke mensen. Het zal je eigen kind, vriendin of dier zijn die slachtoffer wordt van een psychopaat. Ik heb het hier niet over een onschuldige Tibetaan bijv. die gemarteld wordt in een Chinese gevangenis maar over psychopaten.
bart:
--- Citaat ---Er zijn ook wel genoeg onderzoeksresultaten aan te dragen dat genoemde misdadigers terugvallen in hetzelfde gedrag.
--- Einde van citaat ---
Tsja. Het probleem is natuurlijk dat niet alle psycho's in herhaling vallen. Het gaat altijd om een percentage. En hoe hoog moet dat zijn om een dierenbeul/pedo eeuwig vast te laten zitten voor misdaden die hij niet heeft begaan, maar waarschijnlijk gaat doen?
Misschien moeten we ook maar preventief wat dierenrechtenactivisten vastzetten voordat ze uitgroeien tot nieuwe Volkerts :)
Toby:
--- Citaat van: bart op 24 juli 2003, 15:01:10 ---
--- Citaat ---Er zijn ook wel genoeg onderzoeksresultaten aan te dragen dat genoemde misdadigers terugvallen in hetzelfde gedrag.
--- Einde van citaat ---
Tsja. Het probleem is natuurlijk dat niet alle psycho's in herhaling vallen. Het gaat altijd om een percentage. En hoe hoog moet dat zijn om een dierenbeul/pedo eeuwig vast te laten zitten voor misdaden die hij niet heeft begaan, maar waarschijnlijk gaat doen?
Misschien moeten we ook maar preventief wat dierenrechtenactivisten vastzetten voordat ze uitgroeien tot nieuwe Volkerts :)
--- Einde van citaat ---
Je hebt gelijk Bart. Die moeten hoognodig achter slot en grendel. Samen met mensen die af en toe een biertje drinken want die zouden wel eens dronken in de auto kunnen stappen, en iemand kunnen dood rijden. En dan ook maar gelijk de softdrugsgebruikers erbij: voor je het weet zijn ze harddrugs verslaafd en slaan ze oude vrouwtjes tegen de grond voor d'r handtasje. :)
willem1940:
Rechte lijn volgen graag en practisch blijven.
Genezing van psychopaten is zeldzaam gebleken tot op het verwaarloosbare af; wel iets vaker: beheersbaarheid onder gedurige controle.
Onbegeleid "verlof" zou ik graag afgeschaft zien en "iemand" doet momenteel daartoe voorstellen op hoog(ste) niveau.
Ik vind het fout om een goedwillende gemeenschap steeds weer experimenteel bloot te stellen aan "aanvaardbare" risico's, al dan niet "democratisch besloten".
Zeker beschouw ik de vermindering van verschijnselen als lynchen/volksgericht, eigenrichting en doodstraf als verheugende vorderingen in het voortschrijden van Beschaving.
Het mijns inziens bijna religieus aanvaarden van risico's/offers zie ik echter als een technisch/organisatorisch doorschieten naar het andere uiterste, cultivering van de waanzin.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie