Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Terreur van dierenvrienden

<< < (26/51) > >>

willem1940:

--- Citaat van: Christiaan op 29 juli 2003, 17:54:30 ---Bovendien heeft India een lange geschiedenis wat betreft het nastreven van geweldloosheid (ahimsa).

--- Einde van citaat ---

In de kranten lijkt het toch anders uit te werken. Gadver wat een moordenaarsbende(n) daar.

Toby:
Ik reageerde met mijn antwoord op Bart die er vanuit ging dat fabrikanten wettelijk verplicht zijn hun producten te laten testen, en dat is maar gedeeltelijk zo. En ook op zijn argument dat het er in derde-wereldlanden voor dieren nog veel slechter zou zijn dan hier in westerse landen voor proefdieren. Wat niet per definitie altijd zo is. Wij westerlingen denken altijd dat het in m.n Zuiderse landen altijd erger gesteld is met dierenleed, maar daar ben ik ook van terug gekomen. Nederland is koploper wat betreft het vervoer van levend vee ( Europa) en ook wat betreft export van halalvlees. Want al geven wij Nederlanders ons zelf qua dierenbescherming graag een klopje op eigen schouder...hier valt ook nog wel het één en ander te verbeteren.

Lovelocker:

--- Citaat van: Carmen San Diego op 29 juli 2003, 17:18:23 ---Zowiezo vraag ik me af wat activisten het recht geeft ergens tegenin te gaan waar de rest van de bevolking niet tegenin wil gaan.
--- Einde van citaat ---
Dit is een hele lastige, je beweegt je al gauw over grenzen. Een grote meerderheid is niet zo bewust bezig. Hoeveel mensen zouden zich indertijd nu echt druk hebben gemaakt om de slavernij. De portemonnaie is voor veel mensen erg belangrijk. Tja, nogmaals: het is gevaarlijk: maar voor mij is het duidelijk dat mensen absoluut heel erg verkeerd bezig zijn met dieren houden in de bio-industrie. Werden een paar miljoen honden in Nld nooit uitgelaten en zagen nooit het daglicht, moet je eens kijken...hoe de bevolking in het geweer zou komen...maar er valt veel meer over te zeggen.

--- Citaat ---
En als LPF-stemmers dom zijn omdat ze agressief reageren, waarom zijn dierenrechtenactivisten dat dan niet als ze even agressieve acties opzetten?

Heeft Groen Links of zo dan evenveel verantwoordelijkheid voor doorgeslagen dierenrechtenactivisten als de LPF voor extreem rechtse figuren?

--- Einde van citaat ---
Ja, sommige partijen die zich meer druk maken om bepaalde items kunnen zich best richten tot heethoofden. Het zou de LPF sieren als ze vanuit de partij reageren op die hate-mail aan het adres van Johan Stekelenburg. Het zou Groenlinks sieren als ze zich eens duidelijk uitspraken tegen geweld door dierenactivisten. Het is heel vervelend dat mensen met LPFsympathieen doen alsof "links" iets smerigs is. Eens ophouden met dat linkse-kerk/kogel-kwam-van-links-gedoe. Daardoor zijn mensen die zich aangesproken voelen,  gekwetst en gaan omgekeerd mensen met LPFsympathieen wegzetten als "dom" en zo. Het is eigenlijk zinloos verbaal geweld. Wat het voor mij persoonlijk ook moeilijk maakt is dat ik behalve dat ik het vaak politiek niet mee eens ben, zelden iets onderbouwds, haalbaars hoor vanuit de fracie LPF. Kijk, ik zal nooit CDA stemmen, maar ideeën zijn vaak(niet altijd) wel goed beargumenteerd en er wordt gekeken naar Europese wetgeving en zo.

femke:

--- Citaat van: Carmen San Diego op 29 juli 2003, 17:18:23 ---Zowiezo vraag ik me af wat activisten het recht geeft ergens tegenin te gaan waar de rest van de bevolking niet tegenin wil gaan. Waarom denken dierenrechtenactivisten (en anderen ook) dat ze gelijk hebben en dat ze alles mogen doen en dat de 99% die niets doet fout zit?

Je kunt als activist boos worden dat mensen zich niet drukmaken om bont, maar waarom denk je er dan niet eens overna waarom jij juist die enige in je omgeving bent die zich er WEL druk om maakt?

--- Einde van citaat ---

Wat een vreemde redenering. Omdat de meeste mensen iets niet doen, mag jij het ook niet doen. De meerderheid heeft niet altijd gelijk hoor! Je mag toch best je stem laten horen? De meeste veranderingen in de maatschappij zijn door een kleine groep voortrekkers aangezwengeld (denk ook aan emancipatie e.d.). Ik ben overigens tegen geweldadige acties hoor, maar ben wel voor geweldloze organisaties die zich met dierenrechten en milieu bezig houden, en dit onder de aandacht van anderen proberen te brengen.

Natuurlijk denkt iedereen dat hij gelijk heeft. Je zegt dat je argumenten wilt, maar waar dan precies voor?

bart:

--- Citaat van: Toby op 29 juli 2003, 18:01:27 ---Ik reageerde met mijn antwoord op Bart die er vanuit ging dat fabrikanten wettelijk verplicht zijn hun producten te laten testen, en dat is maar gedeeltelijk zo.

--- Einde van citaat ---
Je legt overigens niet uit wanneer dat niet zo is.

--- Citaat ---En ook op zijn argument dat het er in derde-wereldlanden voor dieren nog veel slechter zou zijn dan hier in westerse landen voor proefdieren. Wat niet per definitie altijd zo is.

--- Einde van citaat ---

Niet per definitie nee. India heeft een rijke hindoeistische traditie, waarin diervriendelijkheid en vegetarisme hoog staan aangeschreven. Maar die laboratoria komen natuurlijk in China, waar de arbeid nog goedkoper is, en de suggestie van denken aan dierenwelzijn als een grove belediging voor de situatie van de ménsen daar wordt beschouwd. Maar laten we terug on-topic gaan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie