Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Terreur van dierenvrienden
willem1940:
http://www.leefbaarrotterdam.nl/vb/showthread.php?s=9ac7028e1ee682eff4448757e805877b&threadid=2214
Toby:
Bart, ik zal over dierproeven verder gaan in de draad producenten en dierproeven.
Carmen San Diego:
--- Citaat van: femke op 29 juli 2003, 23:54:48 ---
--- Citaat van: Carmen San Diego op 29 juli 2003, 17:18:23 ---Zowiezo vraag ik me af wat activisten het recht geeft ergens tegenin te gaan waar de rest van de bevolking niet tegenin wil gaan. Waarom denken dierenrechtenactivisten (en anderen ook) dat ze gelijk hebben en dat ze alles mogen doen en dat de 99% die niets doet fout zit?
Je kunt als activist boos worden dat mensen zich niet drukmaken om bont, maar waarom denk je er dan niet eens overna waarom jij juist die enige in je omgeving bent die zich er WEL druk om maakt?
--- Einde van citaat ---
Wat een vreemde redenering. Omdat de meeste mensen iets niet doen, mag jij het ook niet doen. De meerderheid heeft niet altijd gelijk hoor!
--- Einde van citaat ---
Dat zeg ik nergens, ik vraag me alleen af WAAROM jij het wel mag doen terwijl de meerderheid het niet doet/wil. Lovelocker geeft mij een redelijk zinnig antwoord.
Lovelocker: gedeeltelijk heb je gelijk vwb LPF, gedeeltelijk ook niet. Dat je weinig argumenten hoort klopt, maar komt door 2 dingen. Een ligt binnen de partij: namelijk de verdeeldheid waardoor weinig door de partij als partij naar buiten gebracht wordt met goede argumenten. De andere oorzaak: de media. Veel wordt weggelaten. Het voorstel voor chemische castratie van zedendelinquenten heb ik echt niet op het nieuws gezien en niet in de krant gelezen. Dat is de rol van de media.
VOor iedereen gelijk gaat roepen dat ik de schuld aan de media geef, dat doe ik niet. Ik geloof dat de media een bepaalde rol speelt, zoals ze dat ook doen bij andere dingen. Hoeveel nieuwsbronnen hebben bijv. het hele debat met Berlusconi laten zien en hoeveel hebben er alleen de opmerking over de kampbewaarder laten zien? Dat is de rol van de media. Hoeveel media vertellen als er een kind dood wordt gebeten door een hond dat het gaat om een peuter die door de ouders alleen gelaten was met de hond en dat dat kind al een halve nietmachine in het oor van de hond had gejast? Of dat een kind dat "zomaar" aangevallen werd door een buurhond het beest al 2 jaar stelselmatig liep te treiteren met z'n vriendjes?
PvdD:
--- Citaat van: Carmen San Diego op 29 juli 2003, 17:18:23 ---Zowiezo vraag ik me af wat activisten het recht geeft ergens tegenin te gaan waar de rest van de bevolking niet tegenin wil gaan. Waarom denken dierenrechtenactivisten (en anderen ook) dat ze gelijk hebben en dat ze alles mogen doen en dat de 99% die niets doet fout zit?
Je kunt als activist boos worden dat mensen zich niet drukmaken om bont, maar waarom denk je er dan niet eens overna waarom jij juist die enige in je omgeving bent die zich er WEL druk om maakt?
--- Einde van citaat ---
De enige?
Intomart:
86% van Nederlanders wil een verbod op de nertsenhouderij
90% vindt bont een onethisch produkt.
Meer dan 90% van het bont dat in Nederland wordt geproduceerd (3 miljoen vellen) is bedoeld voor de export. Bontwinkels zijn er praktisch niet meer en nog jaarlijks sluiten er een paar hun deuren.
Waar blijkt de meerderheidssteun voor de pelsdierhouderij/bontmode uit?
bart:
90% van de Nederlanders vindt bont een onethisch product.
95% van de Nederlanders is vleeseter. Het kan niet anders of hier zit overlap tussen :)
Beetje hypocriet, wel.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie