Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Terreur van dierenvrienden

<< < (33/51) > >>

PvdD:
Ik denk eerder dat veel mensen genoeg hebben van allerlei soorten van geweld. We zijn banger dan ooit voor onze eigen veiligheid en worden dat ook gemaakt door de media en overheden als regering Bush en consorten.
Toen ik nog werkte bij een commercieel adviesbureau voor openbare orde en veiligheid bleek telkens weer uit  onderzoek dat het niet onveiliger in Nederland aan het worden is (in tegendeel), maar dat de mens steeds meer onder controle wil hebben en dus een hogere mate van veiligheid wil ervaren. Geweldadig dierenrechtenactivisme geeft denk ik ook een bepaald gevoel van onveiligheid.
Uit Nipo onderzoek november vorig jaar blijkt dat mensen natuur en milieu belangrijker vinden bijv. dan integratie. Dat is natuurlijk heel opmerkelijk gezien de winst van de huidige politieke partijen die hard schreeuw(d)en om meer integratie en veiligheid. Het vervelende is dat veel mensen dénken dat partijen als CDA en VVD ook wel 'genoeg/voldoende' belang zullen hechten aan milieu en natuur en daarom vooral kijken naar de puntjes in het verkiezingsprogramma waar ze zelf beter van worden. Ze hebben er écht vaak géén idee van dat CDA een boerenpartij is en dat bij de VVD 'eco' enkel betekent economie en dat zij de markt wil laten bepalen hoe de wereld er uit gaat zien.

We moeten juist proberen om natuur, dierenwelzijn en milieu een zaak te laten worden voor alle mensen en niet alleen van een (elitair) clubje (geweldadige) dierenechtenactivisten.
Zowel mensen uit de traditionele linkse als liberale hoek hebben op de PvdD gestemd. Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat het leeft en hoe en onder ALLE lagen van de bevolking! (Niet om nou weer een promopraatje te houden voor mijn partij)

Dat alles stemt mij in deze barre tijden optimistischer dan in mei 2002.

edit: typfouten eruit gehaald

Dick:

--- Citaat van: willem1940 op 31 juli 2003, 21:13:49 ---Geweldplegers ZIJN criminelen.

--- Einde van citaat ---

Dan zijn er zo'n 15,3 miljoen menselijke criminelen in Nederland.
Een lekker radiacaal landje waar een leven steeds minder voorstelt.

Christiaan:

--- Citaat van: Vegasun op 31 juli 2003, 21:36:49 ---
--- Citaat van: willem1940 op 31 juli 2003, 21:13:49 ---Geweldplegers ZIJN criminelen.

--- Einde van citaat ---
Dan zijn er zo'n 15,3 miljoen menselijke criminelen in Nederland.
Een lekker radiacaal landje waar een leven steeds minder voorstelt.

--- Einde van citaat ---
* Christiaan zucht diep...

willem1940:
Natuurlijk werkt een "cordon" averechts. Zie het Belgisch voorbeeld.

Het zorgt alleen maar voor extra publiciteit en beschermt een nieuwe, onervaren club langdurig tegen geroepen worden tot regerings-verantwoordelijkheid, zodat zij zich comfortabel als "oppositie" voorlopig kunnen blijven presenteren, nog meer hameren op misstanden en onrecht / onderdrukking en uitbuiting van de autochtone bevolking ten gunste van cultureel abjecte nieuwkomers, maar terwijl wel de zo broodnodige ervaring opdoend om 1 of 2 regerings-perioden later onhoudbaar door te stomen met een echte èn intellectueel versterkte/gegroeide meerderheids-partij.

willem1940:
@PvdD:
Droom prettig; die ideetjes zullen allemaal BETAALD moeten worden en dat geld wordt niet verdiend met zulk gemijmer.

Verscheidene "clubs" leven bij de gratie van hun politieke tegenstanders want DIE betalen de uitkeringen, subsidies etc..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie