Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Terreur van dierenvrienden

<< < (38/51) > >>

Iknik:

--- Citaat van: ShiN op 08 september 2003, 18:45:26 ---Maar ik vind het wel te prijzen dat de mensen ervoor gaan (ookal is het niet uitermate slim naar mijn bescheiden mening)

--- Einde van citaat ---
Maar waar gaan ze voor? Zelfverheerlijking? Afgezien van een soort van heldenstatus voor de bevrijders heeft de gemiddelde dierenbevrijdingsactie nauwelijks voordelen.

ShiN:

--- Citaat van: Iknik op 08 september 2003, 19:24:13 ---
--- Citaat van: ShiN op 08 september 2003, 18:45:26 ---Maar ik vind het wel te prijzen dat de mensen ervoor gaan (ookal is het niet uitermate slim naar mijn bescheiden mening)

--- Einde van citaat ---
Maar waar gaan ze voor? Zelfverheerlijking? Afgezien van een soort van heldenstatus voor de bevrijders heeft de gemiddelde dierenbevrijdingsactie nauwelijks voordelen.

--- Einde van citaat ---

ik denk niet dat het gaat om de heldenstatus.. (denk ik tenminste hoor)
opzich heb ik wel respect voor die instelling van niet chatten op forums maar doen, maar zoals ik ook al eerder zei vind ik dat het zonder nazorg een heel nutteloze actie.

Sander:

--- Citaat van: Iknik op 08 september 2003, 19:24:13 ---

--- Einde van citaat ---
Maar waar gaan ze voor? Zelfverheerlijking?

--- Einde van citaat ---

KDDB: als ze niets zouden doen, dan zouden zij zich kut voelen. Gezien de jubel-berichten op de ALF- en andere sites krijgen ze er een behoorlijke kick van. Hoe noem je het iets doen om van een kutgevoel af te komen, of om dit gevoel te voorkomen en er vervolgens een kick aan overhouden? Is daar een mooie term voor? :)

Die nertsen worden er imo in ieder geval bepaald niet echt vrolijker van, zie ook Christaans bericht.

Iknik:

--- Citaat van: ShiN op 08 september 2003, 19:37:14 ---ik denk niet dat het gaat om de heldenstatus.. (denk ik tenminste hoor)
--- Einde van citaat ---
Ik weet het ook niet hoor. Het is alleen dat die acties geen nut hebben, en dat het toontje van het soort dierenbevrijders waar we het nu over hebben doet vermoeden dat die lui zichzelf wel heel erg nobel vinden.

ShiN:

--- Citaat van: Iknik op 09 september 2003, 20:30:01 ---
--- Citaat van: ShiN op 08 september 2003, 19:37:14 ---ik denk niet dat het gaat om de heldenstatus.. (denk ik tenminste hoor)
--- Einde van citaat ---
Ik weet het ook niet hoor. Het is alleen dat die acties geen nut hebben, en dat het toontje van het soort dierenbevrijders waar we het nu over hebben doet vermoeden dat die lui zichzelf wel heel erg nobel vinden.

--- Einde van citaat ---

ja, beetje meer vermogen tot relativeren zou sommige individueen geen kwaad doen, ik heb inmiddels ook een paar van de verslagen van acties gelezen, maar daar komt toch bitter weinig naar voren over de gevolgen van de acties.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie