Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Terreur van dierenvrienden

<< < (39/51) > >>

heliofoor:

--- Citaat ---Onder de 49 dierenactivisten die afgelopen weekeinde zijn opgepakt in Putten, bevindt zich een grote groep actievoerders uit Finland.

De politie hield de activisten aan nadat zij bij een nertsenfokkerij zo'n 6000 dieren hadden vrijgelaten en enkele auto's van de eigenaar hadden vernield. Een groot deel van de actievoerders wist te ontsnappen, maar te hulp geschoten buurtbewoners wisten er enkele tientallen tegen te houden.

De politie vermoedt dat de buitenlandse activisten, waaronder dus Finnen, naar Nederland zijn gekomen om elkaar te ontmoeten.
--- Einde van citaat ---
Fok.nl

Fokkers noemden het al: Terroristisch tourisme.  8)

Sil:
Ik vertrouw het bericht van Nu en Fok al niet. Naast dat ik totaal niets had gehoord over een vechtpartij zijn 6000 (!!) nertsen erg veel dieren!. Het waren er eerder (volgens militantvegan ook) 200 ofzo. De Gelderlander meldde dat het er 500 waren en indymedia 700.

femke:
Ook wel een beetje jammer hoe ze reageren op de email van een 2e kamerlid van de vvd. Zie het linkje van Sander. Kunnen ze echt opkomen voor de goede zaak, omdat hij een gesprek wil, kafferen ze hem alleen maar uit. Jammer, en vooral een gemiste kans.

Zo zie je, dat ze niet echt een oplossing willen, ze willen de robin hood uit blijven hangen. Zal toch wel wat met ego te maken hebben. Hoewel ik er op zich wel bewondering voor heb, dat ze zo idealistisch zijn, dat ze er zelfs voor in de gevangenis willen zitten. Maar ik kijk idd vooral naar: wat levert het nu concreet uiteindelijk op?

Iknik:
De Trouw, spuit elf, heeft vandaag een artikel over de nertsenbevrijding (en het bezoeken van negen Huntington-medewerkes, het intrappen van de deur van het BPRC, het dichtlijmen van de deursloten bij een BPRC werknemer en het bekladden van de muren met de slogan "There's no justice just us"). Ze hebben het in dat artikel trouwens over ongeveer 6000 nertsen, maar ik weet niet uit welke bron ze dat hebben. Hoe dan ook, dit stuk vond ik interessant:

--- Citaat ---De golf van acties had alles te maken met het feit dat er afgelopen weekeinde in Oost-Nederland voor de derde keer een animal rights gathering werd gehouden, een internationaal kamp voor dierenactivisten. Uit vele europese landen waren demonstranten aanwezig.

--- Einde van citaat ---

Wat me deed afvragen: moeten die gatherings dan niet gewoon verboden worden? Ik weet zelf eigenlijk nog niet het antwoord op de vraag, maar dat van die knuppels en honederhokken enzo bevalt me altijd wel. Vandaar deze steling :)

Sander:

--- Citaat van: Iknik op 10 september 2003, 12:54:35 ---Wat me deed afvragen: moeten die gatherings dan niet gewoon verboden worden?
--- Einde van citaat ---

Ja, en voetbalwedstrijden voortaan zonder publiek spelen, scheelt ook een boel gekut!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie