Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Terreur van dierenvrienden
Christiaan:
--- Citaat van: J@n op 11 september 2003, 12:34:00 ---Ik geloof er niks van dat het een kwestie is van toevalligerwijze hoogoplopende emoties, trouwens.
--- Einde van citaat ---
Ze zijn inderdaad wel veel te vaak trots op de resultaten ervan...
Iknik:
--- Citaat van: Sil op 11 september 2003, 11:21:21 ---Ik denk niet dat je de gatherings zou kunnen verbieden. En mocht het wel kunnen, dan zou het toch heel moeilijk gaan omdat de organisatie toch al heel erg in het geheim gebeurt.
--- Einde van citaat ---
Of het uitvoerbaar is, is vraag twee. Maar ik vraag me af hoe moeilijk het is als je kunt aantonen dat er ieder jaar gedonder in de tent is die direct met de gathering in verband kan worden gebracht. Dan zou de overheid op z'n minst eens een duidelijke waarschuwing richting de organisatie van de bijeenkomst kunnen afgeven.
Zou trouwens ook goed zijn voor het imago van alles wat vega(n) is: als de overheid de organisatie van de gathering publiekelijk waarschuwt, komt er media-aandacht. Vega(n)- en dierenrechtenorganisaties kunnen daar vervolgens gebruik van maken om zich ondubbelzinnig te distantiƫren van het soort acties waar bijvoorbeeld militantvegan over bericht.
nicky_too:
Het is onmogelijk om voor alle vermoorde dieren in de bres te springen. Dat ten eerste.
En als je dat al wilt doen, dan is vernielen van andermans eigendom vaak onnodig en het loslaten van dieren in een gebied waar ze niet horen ontzettend stom.
Als je zo nodig een of meerdere dieren wilt redden, ga dan naar een slachthuis en spring er tussen als iemand een dier wil doden. DAT is "een leven redden".
Ik begrijp dat jij volledig gelooft in "oog om oog, tand om tand". Ga vooral je gang. Maar ik vind het wel jammer dat je tussen neus en lippen door even stelt dat "men" waarschijnlijk erg gewelddadig wordt als ze zelf in gevaar zijn. Ik waag dat te betwijfelen.
groeten,
Nicky
Lovelocker:
Ja, ik vind mijn eigen soort het belangrijkst. Elke andere soort zal zich ten koste van andere soorten uitbreiden trouwens als de soort de kans krijgt. De natuur is wreed en mooi. Mijn tuintje wat zo idyllisch oogt is een enorm slagveld. Als ik ga beschrijven wat dieren elkaar zoal aandoen... Mensen kunnen kiezen - dat maakt ze zo bijzonder. En mooi is het als mensen niet kiezen voor geweld.
Yessica:
--- Citaat van: J@n op 11 september 2003, 12:34:00 ---Ik geloof er niks van dat het een kwestie is van toevalligerwijze hoogoplopende emoties, trouwens.
--- Einde van citaat ---
Ik weet het niet. Ik zou zelf niet over gaan tot gewelddadige actie's, maar als je op zo'n moment daar bent, al het materiaal over dierenleed hebt gezien, word je toch wel erg giftig. Als je bij de poorten van het BPRC staat en je hoort de apen schreeuwen, dan lopen mijn emoties van woede en frustratie ook hoog op. Niet dat ik me niet kan inhouden, ik zal wel moeten, ik kan het me niet veroorloven, maar was ik 11, 12 jaar jonger geweest had ik gegarandeerd met mijn hart gehandeld en niet met mijn verstand.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie