Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Terreur van dierenvrienden

<< < (49/51) > >>

Lovelocker:
Achter fanatieke dierenliefde zit soms mensenhaat, helaas...ik heb het gezien als vrijwilliger: mensen die verbitterd zijn geraakt en/of die sociaal "gehandicapt" zijn. Dan kun je frustraties gaan botvieren onder dekmantel van een "nobel" streven. Plus dat je met gelijkgezinden, in het geheim, iets van sterke verbondenheid kunt voelen die je elders niet kent...huis-tuin-keukenspsychologie misschien, maar er zitten mensen bij m.i.

Iknik:

--- Citaat van: Dragonfly op 17 september 2003, 09:07:57 ---Maar Oplaat pakt ook niet de juiste strategie. Door te zeggen dat er niet valt te praten met deze mensen zullen de dierenbevrijders ook geen poging doen (als er al te praten zou zijn met die mensen) en zullen ze juist meer van die acties doen.

--- Einde van citaat ---
Heb je militantvegan al eens goed bekeken? Denk je echt dat er met die mensen te praten valt als je niet onmiddellijk bereid bent al hun eisen in te willigen?

Draek:

--- Citaat van: Iknik op 17 september 2003, 19:16:17 ---Heb je militantvegan al eens goed bekeken? Denk je echt dat er met die mensen te praten valt als je niet onmiddellijk bereid bent al hun eisen in te willigen?
--- Einde van citaat ---

Elke partij wil toch hun zin? En dat laten ze altijd wel zien via websites. En ook politieke partijen laten hun punten zien, maar gaan ook niet zeggen op hun site 'dit zijn onze punten, maar we willen hier en daar er wel vanaf zien en dan jullie punten aannemen' e.d.

website geeft weinig weer, maar ik ken persoonlijk niemand van de DBF, dus kan niet echt zeggen hoe deze personen zijn.

Iknik:
Ik kan natuurlijk ook niet zeggen hoe die personen zijn, maar ik kan het Oplaat niet echt kwalijk nemen dat hij geen zin heeft om met ze te gaan praten. Ze wekken niet de indruk dat er zaken met ze te doen valt (om het maar even in VVD-jargon te zeggen). Als je een dialoog met de politiek wil, dan zul je dat ook moeten uitstralen.

Christiaan:

--- Citaat van: Dragonfly op 17 september 2003, 19:30:56 ---Elke partij wil toch hun zin? En dat laten ze altijd wel zien via websites. En ook politieke partijen laten hun punten zien, maar gaan ook niet zeggen op hun site 'dit zijn onze punten, maar we willen hier en daar er wel vanaf zien en dan jullie punten aannemen' e.d.

--- Einde van citaat ---
Maar ze zeggen ook niet dat ze door zullen gaan met het geweld totdat ze hun zin krijgen.

Eerlijk gezegd vind ik dat erg terroristisch klinken.

--- Citaat ---website geeft weinig weer,
--- Einde van citaat ---
Nee, die is ook afgesloten ;)

--- Citaat ---maar ik ken persoonlijk niemand van de DBF, dus kan niet echt zeggen hoe deze personen zijn.
--- Einde van citaat ---
Ze lijken te denken dat geweld een goeie optie is. Dan ben je in mijn boekje of crimineel of gestoord.

Let wel, ik kan hun frustraties goed begrijpen. Maar ik heb geen sympatie voor de manier hoe ze daar mee omgaan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie