Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Terreur van dierenvrienden
dorinka:
ik zag net voorbijkomen op rtl5 nieuws dat er een voorstel komt om dierenrechtenactivisten als terroristen te bestempelen, dan is het makkelijker te bestrijden.
Christiaan:
--- Citaat van: dorinka op 01 oktober 2003, 11:40:23 ---ik zag net voorbijkomen op rtl5 nieuws dat er een voorstel komt om dierenrechtenactivisten als terroristen te bestempelen, dan is het makkelijker te bestrijden.
--- Einde van citaat ---
Over deze wet kan je verder discussieren in het betreffende onderwerp in Cafe Politique.
DeathMetalVeggie:
--- Citaat van: Lovelocker op 17 september 2003, 10:52:25 ---Achter fanatieke dierenliefde zit soms mensenhaat, helaas...ik heb het gezien als vrijwilliger: mensen die verbitterd zijn geraakt en/of die sociaal "gehandicapt" zijn. Dan kun je frustraties gaan botvieren onder dekmantel van een "nobel" streven. Plus dat je met gelijkgezinden, in het geheim, iets van sterke verbondenheid kunt voelen die je elders niet kent...huis-tuin-keukenspsychologie misschien, maar er zitten mensen bij m.i.
--- Einde van citaat ---
Ik ben verre van sociaal gehandicapt maar zeker mensenhater. Ik kan heel goed met mensen omgaan maar dat wil niet zeggen dat ik ook van ze houd. Er zijn er wel een paar, maar over 't algemeen beschouw ik de mensheid als een plaag.
Ook 49 op de 50 mensen die ik tegenkom zijn dom en hypocriet.
Onze lust voor geld en macht zal ons en alles op deze planeet uiteindelijk vernietigen. Mensen willen alleen maar meer, meer, meer en verder, verder, verder. Dat zit in onze genen. Het wordt onze ondergang en het is al meer dan 'n eeuw de ondergang van het leven om ons heen.
Sorry voor de rant. Ik kan ook heel lief zijn hoor :-[
Poek:
--- Citaat van: DeathMetalVeggie op 18 november 2003, 14:25:08 ---Ik ben verre van sociaal gehandicapt maar zeker mensenhater. Ik kan heel goed met mensen omgaan maar dat wil niet zeggen dat ik ook van ze houd. Er zijn er wel een paar, maar over 't algemeen beschouw ik de mensheid als een plaag.
Ook 49 op de 50 mensen die ik tegenkom zijn dom en hypocriet.
--- Einde van citaat ---
Het voornaamste verschil tussen mensen en (andere) dieren is dat mensen meer mogelijkheden hebben (door handen en hersenen). Een mens is niet slechter of beter dan dieren. Mensen doen veel slechte dingen, maar ook veel goeie dingen. Ook dieren doen goede en slechte dingen.
Het is suf om vegetarier te zijn vanwege de dieren en ook mensenhater. Als je het goede voor de wereld op hebt, dan moet je daarin geen onderscheid maken. Het is wel menselijk om je te ergeren aan dingen die andere mensen doen, maar als je het als een soort overtuiging hebt, is er toch iets mis vind ik.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, schaar je jezelf onder de 49 of de 1 van de 50?
--- Citaat ---Sorry voor de rant. Ik kan ook heel lief zijn hoor :-[
--- Einde van citaat ---
Ik hoop het maar... maar alleen voor de 1 van de 50, of ook voor de andere 49?
DeathMetalVeggie:
Het heeft niets met suf te maken. Dieren zijn dieren, die hebben niet de keuze, die volgen hun instinct. Mensen wel, maar toch maken ze veel kapot.
Ik reken mezelf niet tot de 49 van de 50 mensen die ik tegenkom want ik kom mezelf nooit tegen ;)
Er zijn nu eenmaal mensen zoals ik met extreme ideeen. Ik ben vegetariƫr voor de dieren en nergens anders voor. Humanistische motieven daar !@#$# ik op.
Tja, ook die mensen bestaan....
Ik ben lief voor 5 of 6 mensen op deze aarde en onvoorwaardelijk voor alle dieren.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie