Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Terreur van dierenvrienden

<< < (51/51)

Poek:

--- Citaat van: DeathMetalVeggie op 18 november 2003, 15:17:34 ---Het heeft niets met suf te maken. Dieren zijn dieren, die hebben niet de keuze, die volgen hun instinct. Mensen wel, maar toch maken ze veel kapot.

--- Einde van citaat ---

Dus dieren zijn niet intelligent volgens jou, en daarom gevrijwaard van alle wrede dingen die ze doen. Mensen kunnen keuzes maken, en mogen daarom hun instinct niet volgen. Vat ik jouw mening zo goed samen?

--- Citaat ---Er zijn nu eenmaal mensen zoals ik met extreme ideeen.

--- Einde van citaat ---

De weg naar verlichting is de middenweg, zo zei de Boeddha ooit. Extremisme heeft een negatieve bijklank en m.i. terecht.

--- Citaat ---Ik ben lief voor 5 of 6 mensen op deze aarde en onvoorwaardelijk voor alle dieren.

--- Einde van citaat ---

Dus niet eens lief voor vegatopia'ers. Wordt nog gezellig zo :)

DeathMetalVeggie:

--- Citaat ---
--- Citaat ---Het heeft niets met suf te maken. Dieren zijn dieren, die hebben niet de keuze, die volgen hun instinct. Mensen wel, maar toch maken ze veel kapot.
--- Einde van citaat ---

Dus dieren zijn niet intelligent volgens jou, en daarom gevrijwaard van alle wrede dingen die ze doen. Mensen kunnen keuzes maken, en mogen daarom hun instinct niet volgen. Vat ik jouw mening zo goed samen?
--- Einde van citaat ---

Nee. Ik zeg niet dat ze niet intelligent zijn, varkens zijn bijv. heel intelligent. (Roof-)dieren zijn niet wreed. Geen enkel dier is wreed. Een dier doodt om te overleven. Een mens hoeft dat niet (voor z'n eten i.i.g. niet). Mensen mogen hun instinct volgen maar omdat ze rationeel zijn kunnen ze ook de keuze maken om dit niet altijd te doen. Mensen maken ook de keuze om wreed te zijn en een legbatterij te beginnen, dit is niet vanuit hun instinct.

BTW: Ik ben NIET op zoek naar "de weg der verlichting". Extremisme is i.d.d. vaak negatief maar ik zoek ook geen positiviteit in mijn extremisme. Dat is niet het pad dat ik bewandel.

Ik zal best lief zijn voor vegatopiërs als daar reden toe is  ;D

Poek:

--- Citaat van: DeathMetalVeggie op 18 november 2003, 15:38:39 ---Nee. Ik zeg niet dat ze niet intelligent zijn, varkens zijn bijv. heel intelligent. (Roof-)dieren zijn niet wreed. Geen enkel dier is wreed. Een dier doodt om te overleven.
--- Einde van citaat ---

Misschien is het een definitiekwestie, maar ik ben het er niet mee eens. Dieren doen wel wrede dingen en doden soms zonder dat het nodig is om te overleven. Denk aan een huiskat die met een levende muis speelt... als er een bioloog aanwezig is kan die vast wel meer voorbeelden geven.

--- Citaat ---BTW: Ik ben NIET op zoek naar "de weg der verlichting". Extremisme is i.d.d. vaak negatief maar ik zoek ook geen positiviteit in mijn extremisme. Dat is niet het pad dat ik bewandel.

--- Einde van citaat ---

Ik kan me toch niet voorstellen dat dat een mentaliteit is die gunstig is voor jezelf en anderen.

DeathMetalVeggie:
Ik kan het spelen van een kat met een muis absoluut niet wreed noemen, dit is natuurlijk gedrag en de kat weet niet beter.

Hé Poek, ik respecteer je mening hoor, ik denk dat wij gewoon vanuit twee totaal tegenovergestelde richtingen tegen het onderwerp aankijken. Ik sta altijd open voor discussie, anders was ik hier niet.

Wou ik ff duidelijk maken, het gaat me niet om 't gelijk oz zo.

proud-veggie:
Ik persoonlijk zal niet meedoen met zo'n actie, maar ik heb respect voor mensen die het zat zijn en op deze manier wraak nemen voor de dieren. Slavernij werd voordat het afgeschaft werd ook bestreden met geweld.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie