Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Terreur van dierenvrienden
willem1940:
Bij mijn weten hebben de Fortuijns nog niets in brand gestoken en evenmin iemand vermoord.
Op TV komen ze ook BESCHAAFD over.
J@n:
--- Citaat van: willem1940 op 25 juli 2003, 23:57:45 ---De gedachte ligt voor de hand dat brandstichters en moordenaars makkelijk in 1 club kunnen zitten.
--- Einde van citaat ---
Natuurlijk moeten brandstichters opgespoord en berecht worden. Wat mij tegen de borst stuit is dat dat klaarblijkelijk moet in een hetzerige sfeer van verdachtmakingen tegen zo ongeveer alles wat zich ter linkerzijde van Mat Herben c.s. bevindt.
willem1940:
Een "hetzerige sfeer" inclusief geweldplegingen dateert al van de 60-er jaren en spitst zich sinds een jaar of 3 wat toe, met dien verstande dat niet-linxen zich wat weerbaarder zijn gaan opstellen, zij het tot nog toe zonder tegen-terreur, brand of moord.
Niet geheel onbegrijpelijk dat er enigszins gelet wordt op vooral reeds langer gesignaleerde terroristen, die zich "mogelijk" verschuilen in oorspronkelijk als vredelievend ingeschreven organisaties.
"Heksenjacht" lijkt mij vooralsnog een te sterke term maar "vriendschappelijk" of "gemoedelijk" zal het bezwaarlijk kunnen.
De rol (en de persoonlijkheid) van Hr Herben kan ik al helemaal niet thuisbrengen. Voor mij een tamelijk eng raadsel hoe die zich daar zo heeft kunnen profileren.
Draek:
--- Citaat van: willem1940 op 26 juli 2003, 00:21:29 ---Bij mijn weten hebben de Fortuijns nog niets in brand gestoken en evenmin iemand vermoord.
Op TV komen ze ook BESCHAAFD over.
--- Einde van citaat ---
Was het niet de fam.fortuyn die vlaggen e.d. heeft laten maken met pims hoofd om te verkopen? Ik vind dat niet echt beschaafd om maar even wat geld te verdienen. Zeker niet binnen een jaar zoiets.
Ik kan wel begrijpen dat ze boos zijn en proberen mensen te zoeken om zich op af te reageren, maar ik denk dat hun gedrag niet altijd zo juist is. En zo beschaafd. Het onderzoek mag van mij best, als het maar niet te bevooroordeeld is.
willem1940:
Die vlaggen met het hoofd van Hr Pim (wel off-topic want niet terroristisch) kan ik ook niet goed plaatsen; ik geef sowieso weinig om vlaggen/spandoeken en zou hooguit 1 gewone Nederlandse vlag soms/weer willen, tamelijk voorschrift trouwens, achterop een bootje als ik ermee naar het buitenland ga.
Weet niet precies waar het geld voor bedoeld was, misschien ter stelping van de begrafenis-kosten.
"Bevooroordeeld" zit nog; dat weet je pas zeker als er daders gepakt zijn.
Natuurlijk heb ik er alle begrip voor als aan/met straffeloze "axies" al tientallen jaren ge/ver-wenden schrikken van enige niet-linxe (re-)"axies".
Eveneens begrijpelijk levert men niet zomaar de in ongeveer 40 jaren opgebouwde "progressieve" tradities/verworvenheden/monopolies/privileges in, vooral "privacy" (waar Marx/Lenin/Stalin/Castro zeker nooit rekening mee hielden).
Maar moord-en-brand moeten echt met alle middelen worden bestreden en ontraadseld en zeker niet gedoofpotteerd.
Het blijft wel opvallen hoe weinig "linx" bereid is hieraan mee te werken.
De kruik gaat te water totdat zij breekt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie